آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

جنجال در پارلمان؛ برخی نمایندگان نگذاشتند رحمانی به کرسی ریاست بنشیند

برخی از نمایندگان مخالف میررحمان رحمانی با تجمع در محل کرسی ریاست مجلس نمایندگان، مانع اشغال این کرسی از سوی آقای رحمانی شدند.

برخی از نمایندگان مخالف میررحمان رحمانی با تجمع در محل کرسی ریاست مجلس نمایندگان، مانع اشغال این کرسی از سوی آقای رحمانی شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، این نمایندگان می‌گویند آقای رحمانی روز گذشته نتوانسته اکثریت آرا را به ‌دست بیاورد و براساس اصول وظایف داخلی مجلس، به‌حیث رییس انتخاب نشده است.
آنان خواهان برگزاری انتخابات جدید برای کرسی ریاست مجلس‌اند.
هرچند روز گذشته رییس موقت مجلس آقای رحمانی را که ۱۲۳ رای در برابر ۵۵ رای آقای اصولی به دست آورده بود، به عنوان رییس معرفی کرد. اما پس از چاشت روز گذشته آقای اصولی مخالفت کرده است.
فرکسیون آقای اصولی می‌گوید که نصاب مجلس ۲۴۷ نفر بوده و ۱۲۳ رای نمی‌تواند ۵۰ جمع ۱ آرا باشد، ولی در برابر این استدلال هواداران آقای رحمانی می‌گویند که نصاب نمایندگان ۲۴۴ نفر بوده و ۱۲۳ رای ۵۰ جمع ۱ است.
غلام حسین ناصری از اعضای مجلس نمایندگان، گفته که در روز گذشته ۲۴۴ نفر رای داده است که مطابق اصول وظایف داخلی و قانون اساسی ۱۲۳ نفر می‎شود.
وی تاکید کرد که حال رحمانی رییس است و باید بر کرسی ریاست بنشیند.
گفتنی است که جنجال بر سر تصاحب کرسی‌های هیئت اداری پارلمان باعث شده است که نیروهای امنیتی برای مهار خشونت‌های احتمالی داخل مجلس شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا