آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

جنرال اسکات میلر، آخرین نظامی امریکایی افغانستان را ترک می‌کند

جنرال فرنک مک‌کنزی رییس ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) امروز وارد افغانستان شد، چنانچه جنرال اسکات میلر فرمانده ماموریت حمایت قاطع از مقام خود کنار رفت تا پایان نمادین جنگ ۲۰ ساله امریکا در این کشور رقم بخورد.


به نقل از واشنگتن پست، جنرال اسکات میلر فرمانده ارشد ایالات متحده در افغانستان امروز دوشنبه(۲۱ سرطان) در مراسمی از مقام خود به عنوان فرمانده ماموریت حمایت قاطع کناره‌گیری می‌کند.
همزمان با کناره‌گیری جنرال میلر، جنرال فرنک‌ مک‌کنزی رییس سنتکام وارد افغانستان شده و قرار است عملیات‌های ضدتروریزم، به ویژه علیه القاعده و داعش را نظارت کند.
مک‌کنزی که عملیات‌های امریکا را در افغانستان، سوریه و عراق نظارت می‌کند به خبرنگاران گفته است: مسلماً، این تفاوت نسبت به گذشته بسیار خواهد بود. من قصد ندارم آن را به حداقل برسانم. اما ما از آن‌ها (نیروهای امنیتی افغانستان) حمایت خواهیم کرد.


وی هشدار داد كه مراكز ولایات در معرض خطر هستند اما نیروهای امنیتی افغانستان تحت حمایت امریكا، مصمم هستند كه در حفاظت از این مراكز به سختی بجنگند.
پس از کناره‌گیری جنرال میلر، مک‌کنزی صلاحیت دستور حملات هوایی علیه مواضع طالبان را تا ۳۱ اگست دارد.
مقامات دفاعی امریکا تحت شرایطی گفته که جنرال میلر آخرین نظامی امریکایی است که از افغانستان بیرون می‌شود، زیرا تمام نیروها، پیمان‌کاران و تجهیزات نظامی قبلاً از این کشور بیرون شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا