آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

جنرال امریکایی: در مبارزه با داعش نمی‌توانیم روی طا-لبان حساب کنیم

خبرگزاری دید: فرمانده نیروهای عملیات ویژه امریکا گفته است که کشورش نمی‌تواند روی حکومت طا-لبان برای مبارزه با داعش در افغانستان حساب کند.
جنرال ریچارد کلارک فرمانده نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده به تازگی در اجلاس امنیتی بین‌المللی هالیفکس گفته است که وی طا-لبان را به عنوان شریک نمی‌بیند و تهدید ناشی از افغانستان هنوز وجود دارد و روبه رشد است.

کلارک با اشاره به مبارزه علیه گروه‌های تروریستی، به‌ ویژه داعش-شاخه خراسان در افغانستان گفته است: بدون حضور نیرو، سخت‌تر خواهد بود. زمانی که شما حضور فزیکی نداشته باشید، این امر دشمن را تحریک می‌کند. شما با نیروهای شریک می‌بینید و حس می‌کنید. بنابر این، سخت‌تر خواهد بود.
وی افزوده است که تمرکز ایالات متحده در افغانستان باید روی تهدید روبه رشد داعش شاخه خراسان باشد.
این جنرال امریکایی در ادامه بیان داشته است: ما در ۲۰ سال گذشته توانایی‌های شگفت‌انگیزی برای مقابله با تروریزم ایجاد کرده‌ایم. برخی از این قابلیت‌ها هنوز هم می‌توانند در افغانستان امروز استفاده شوند. ما باید با افغان‌هایی که در افغانستان مانده‌اند کار کنیم تا ببینیم و حس کنیم و باید با متحدان منطقه‌ای کار کنیم. هنوز سفارتخانه‌های دیگری در افغانستان باقی مانده است. … امروز، مهم‌ترین چیز برای ما در افغانستان درک تصویر اطلاعاتی از مکان داعش است.
این در حالی است که توماس وست نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان اوایل ماه جاری میلادی گفته بود: ما از طا-لبان می‌خواهیم علیه داعش شاخه خراسان پیروز شوند. وقتی صحبت از سایر گروه‌ها می‌شود، ببینید، القاعده هنوز در افغانستان حضور دارد که ما خیلی نگران هستیم و این موضوع نگرانی ما در گفت‌وگو با طا-لبان است.
گفتنی است که رییس هیئت معاونت سازمان ملل متحد برای افغانستان هفته گذشته به شورای امنیت ملل متحد گفته بود که اکنون داعش در تمام ولایات افغانستان حضور فعال دارد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا