آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

عطا محمد نور:

جنرال عبدالرازق فرزند صادق میهن بود/ او در نتیجه توطئه مقامات بلندپایه درون حکومت، هدف قرار گرفته است


عطا محمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی و عضو اشد ایتلاف ملی بزرگ، در واکنش به جان باختن جنرال عبدالرازق فرمانده پولیس کندهار، او را فرزند صادق و فداکار کشور خوانده و ترور او را « توطئه ناجوان‌مردانه» دانسته است.
آقای نور با متهم کردن برخی مراجع حکومتی به عنوان « جاده صاف کن» چنین حوادثی، حکومت را ناتوان از پیگیری عوامل آن دانسته است.
آقای نور جنرال عبدالرازق را یکی از اعضای پرقدرت ایتلاف ملی بزرگ خوانده است.
متن کامل پیام عطا محمد نور
جنرال عبدالرازق فرمانده پولیس قندهار و فرزند صادق و فداکار این کشور، در پی یک توطئه ناجوان مردانه، به شهادت رسید.
انا لله و انا الیه راجعون
جنرال عبدالرازق که یکی از استوانه‌های قدرت در جنوب کشور محسوب می‌گردید، از محبوبیت خوبی در میان مردم برخوردار بود. او نه تنها یک نظامی تمام عیار بود که عامل اساسی امنیت قندهار و حوزه جنوب کشور، محسوب می‌گردید.
او از اعضای ارشد ایتلاف ملی بزرگ افغانستان بود که نقش ارزشمندی در‌تعاملات سیاسی کشور داشت.
شهادت جنرال عبدالرازق در یک محل مصئون و تحت شرایط شدید امنیتی نشان می‌دهد که او در نتیجه توطئه حریفانش و مقامات بلند پایه درون حکومت، هدف قرار گرفته است.
در‌ حالیکه مراتب عمیق تسلیت و همدردی خود و مردم مان را نسبت به این رویداد غم انگیز ابراز می‌دارم، خود را شریک غم از دست دادن برادر و عزیز خود پنداشته، برای شهید جنرال عبدالرازق بهشت برین و به خانواده، دوستان آن شهید و مردم کشور صبر و شکیبایی می‌طلبم.
باور ما اینست که برخی مراجع حکومتی نه تنها توانایی رسیدگی به عوامل چنین رویدادها را ندارند که بیشتر در‌نقش «جاده صاف کن» چنین حوادث هم شناخته می‌شوند. اما همسنگران و دوستان جنرال عبدالرازق شهید، خون پاک او را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا