آخرین اخباراسلایدشوجهانمنطقه

جنرال قاسم سلیمانی از نابودی کامل داعش خبرداد

جنرال قاسم سلیمانی فرمانده لشکر قدس سپاه پاسداران در نامه‎ای به آیت‎الله سید علی خامنه‎ای رهبر جمهوری اسلامی ایران؛ از نابودی کامل داعش در عراق و سوریه خبر داده است.
به گزارش خبرگزاری دید و به نقل از رسانه‎های ایرانی، آقای سلیمانی در نامه‎ای که عنوانی رهبر ایران فرستاده؛ یادآور شده که با آزادی « ابوکمال »، آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه برچیده و پرچم آن پایین کشیده شد.
در بخشی از نامه آقای سلیمانی آمده است:« با اتمام عملیات آزادسازی ابوکمال آخرین قلعه داعش با پایین کشیدن پرچم این گروه امریکایی – صهیونیستی و برافراشتن پرچم سوریه، پایان سیطره این شجره خبیثه ملعونه را اعلام می‎کنم.»
همچنان در این نامه آمده است که هرچند خسارات برجا مانده از فعالیت‎های گروه تروریستی داعش بی‎شمار است، ولی در یک آمار تخمینی می‎توان گفت که ۵۰۰ میلیون دالر خسارت وارد شده است.
بخشی دیگر از نامه آقای سلیمانی به شمردن جنایات داعش اختصاص یافته و آمده است:« در این حادثه، جنایات بسیار دردناکی که غیر قابل نمایش است رخ داد؛ از جمله: سربریدن کودکان یا پوست کندن زنده زنده مردان در مقابل خانواده‎های خود، به اسارت گرفتن دختران و زن‎های بی‎گناه و تجاوز به آنان، سوزاندن زنده زنده افراد و ذبح دسته جمعی صدها جوان.»
آقای سلیمانی یک بار دیگر امریکا را به حمایت و طراحی داعش متهم کرده و افزوده است که هنوز هم سازمان‎های اطلاعاتی امریکا، در حال طراحی و اجرای برنامه‎های این چنینی است.
گفتنی است که گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در سال ۲۰۱۳ میلادی یک باره در عراق و سوریه ظهور کرد و در مدت بسیار کم به یک تهدید جدی برای منطقه خاور میانه تبدیل شد.
این گروه سرانجام با دخالت نظامی روسیه، ایران و کشورهای متحد آن‎ها به زانو در آمد و اکنون از دو کشور عراق و سوریه، به کلی نابود شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا