آخرین اخبارجهانسیاست

جنگنده‌هایی از سعودی، قطر و اسراییل با دو بمب‌افکن امریکایی بر فراز منطقه گشت زنی کردند

سنت‌کام یا ستاد فرماندهی مرکز امریکا روز گذشته اعلام کرد که دو بمب‌افکن متعلق به نیروهای امریکایی بر فراز منطقه خاور میانه و خلیج فارس پرواز کرده است. همچنان گزارش شده که در این گشت‌زنی، جنگنده‌هایی از اسراییل، قطر و عربستان نیز همراه بوده است.


به نقل از بی بی سی، سنت‌کام تاکید کرده است که این مرکز فرماندهی به طور معمول هواپیما‌ها و نیروهای خود را در منطقه مسئولیت این فرماندهی و با هدف برآورد کردن نیازها، آموزش شرکای منطقه‌ای و تاکید بر همکاری‌های استراتژیک جابجا می‌کند.
پرواز این بمب‌افکن‌ها یک روز پس از آن انجام شد که جو بایدن، رییس جمهور امریکا، فرمان وضعیت اضطراری ملی را که ۲۶ سال پیش در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون در مورد جمهوری اسلامی ایران صادر شده بود، تمدید کرد.
روز گذشته آقای بایدن در توضیح تمدید این فرمان نوشت: «اقدامات و سیاست‌های دولت ایران همچنان تهدیدی غیرعادی و عمده‌ای علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد امریکا است».
پیش از این نیز در چند مورد بمب‌افکن‌های امریکایی بر فراز خلیج فارس گشت‌زنی کردند. این ماموریت‌ها هم‌زمان با روزهای پایانی دولت دونالد ترامپ بوده است
بمب‌افکن‌های دور برد امریکا از سال ۲۰۱۵ در منطقه مستقر شده ‌اند. این چهارمین بمب‌افکن در سال جاری است که به منطقه خاورمیانه اعزام شده است.
جمهوری اسلامی ایران تاکنون در مورد پرواز و گشت‌زنی این دو بمب‌افکن و جنگنده‌هایی از اسراییل و عربستان و قطر رسماً موضع نگرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا