آخرین اخباراسلایدشومنطقه

حزب‌الله تروریست نیست، مدافع اسلام است

نماینده لبنان در اتحادیه عرب با انتقاد از اتهام زنی‌ها به ایران و حزب‌الله در بیانیه پایانی نشست اخیر وزرای خارجه این اتحادیه، گفته است که حزب‌الله سازمان تروریستی نه؛ بلکه نماینده بخشی بزرگ از لبنان و مدافع اسلام است.

نماینده لبنان همچنان اتهام‏های وارد شده را بر تهران از سوی اتحادیه عرب بی‎اساس و بی‎پایه خوانده است.
به گزارش خبرگزاری دید، انطوان عزام نماینده دایمی لبنان در اتحادیه عرب، ساعتی پس از انتشار بیانیه تحریک‏آمیز وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره، به آن واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.
وزرای خارجه اتحادیه عرب به دعوت عربستان برای شرکت در یک نشست اضطراری به قاهره رفته بودند؛ در خلال و انتهای این نشست، اتهام « سازمان تروریستی » به حزب‌الله و «دخالت در امور داخلی کشورهای عربی» به ایران زده شد.
اتحادیه عرب در یک بیانیه، حزب‎الله را « سازمان تروریستی » خوانده و هشدار داد که از ایران در شورای امنیت سازمان ملل شکایت خواهد کرد.
رسانه‎های ایرانی اما، در واکنش به این موضع اتحادیه عرب، بیانیه آن را « دیکته عربستان » خوانده و سعودی را به ایجاد تنش در منطقه متهم کرده‎اند.
عربستان سعودی و کشورهای هم‎سو با آن، ایران و حزب‎الله را به حمایت تسلیحاتی از «حوثی‎»های یمن که از سوی ریاض شورشی حساب می‎شوند، متهم می‎کند.
گفتنی است که جبران باسیل وزیر خارجه لبنان، با توجه به مشخص بودن دستور کار این نشست اضطراری اتحادیه عرب، از شرکت در آن خودداری کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا