آخرین اخباراجتماعافغانستانزنانگزارش

حضور زنان در اداره‌های دولتی هرات افزایش یافته است

مونسه حسن زاده معاون اجتماعی والی هرات میزان مشارکت و حضور پررنگ زنان در بدنه نظام را نتیجه تلاش‌های بی دریغانه اداره محلی هرات عنوان کرد و گفت:« حضور و نقش زنان در اداره‌های دولتی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.»


نشست مشترک دادخواهی در راستای بررسی مشکلات زنان در بخش‌های معارف، صحت و نهادهای عدلی و قضایی میان نمایندگان پنج ولایت کشور، در شهر هرات برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، غلام فاروق راسب مسئول دفتر « پی تی آر او PTRO» هدف از برگزاری این نشست را بررسی مشکلات زنان در ولایات هرات، ننگرهار، بلخ، دایکندی و تخار عنوان کرد.
وی تاکید نمود، که در تلاش تحقق قطعنامه ۱۳۲۵ در کشور هستند.
این قطعنامه در صدد آن است تا مشارکت زنان را در عرصه‌های جلوگیری از منازعات و حل و فصل منازعات بیشتر ساخته و به نیازهای مشخص زنان و دختران که از منازعات متاثرند، توجه نماید.
در همین حال، مونسه حسن زاده معاون اجتماعی والی هرات میزان مشارکت و حضور پررنگ زنان در بدنه نظام را نتیجه تلاش‌های بی دریغانه اداره محلی هرات عنوان کرد و گفت:« حضور و نقش زنان در اداره‌های دولتی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.»
از سویی هم، کمیته‌های دادخواهی؛ ناامنی‌ها، کم توجهی کارمندان مراکز صحی به وضعیت زنان و ازدواج‌های اجباری را از مشکلات دیگر سد راه بانوان عنوان کرد.
گل احمد رامش سارنوال بخش تنفیذ احکام و نظارت بر امور تحقیق ولایت هرات، حضور و گسترش زنان را در دوره حکومت وحدت ملی ستودنی خواند و تاکید نمود که زنان باید مصمم‌تر و جدی‌تری از گذشته در راستای فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی عمل نمایند.
در همین حال، فعالان مدنی این دادخواهی‌ها را در راستای حل مشکلات زنان موثر می‌دانند.
جواد عمید فعال مدنی در هرات گفت: این دادخواهی‌ها عامل تحرک نهادهای مسئول خواهد بود.
این در حالی است که برنامه‌هایی برای بیان مشکلات زنان در بخش‌های صحت، معارف و دسترسی به نهادهای عدلی و قضایی بارها از سوی نهادهای مختلف برگزار شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا