آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثسیاست

حضور علنی و فزیکی امنیت ملی در شهر کابل محدود می‌شود

افغانستان / آخرین خبر / سیاسی / امنیت و حوادث / سلاید
معاون نخست ریاست جمهوری در تازه‌ترین گزارش خود گفته که امنیت ملی از کار‌های علنی و فزیکی بیرون ساخته می‌شود و تشکیلات حوزه‌های امنیت ملی کاملاً غیرعلنی وسری می‌گردد.
به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح امروز سه‌شنبه (۶ عقرب) در دهمین گزارش از جلسات صبح‌گاهی خود می‌گوید، بررسی حوزه‌های امنیت ملی شهر کابل آغاز گردیده و تمام افرادی که شک تماس با تروریستان بر آن‌ها است از تعقیب غیرعلنی زیر تعقیب علنی قرار می‌گیرند.
آقای صالح که این سلسه گزارش‌ها را در صفحه فیسبوک خویش نشر می‌کند، نگاشته است که بین ساحه کار پولیس و امنیت ملی تفکیک واضح ایجاد گردیده و پس از این حضور علنی امنیت ملی از شهر کابل برداشته می‌شود.

در گزارش آمده است: تمام کسانی که زیر نام کار خاص و مخفی در اصل بی کاره‌گی خویش را پنهان کرده بودند شناسایی شده و به ‌صورت با عزت به کارهای دیگر گماشته خواهند شد تا جای و فضا در امنیت ملی برای نفس تازه و آدم‌های با امکانات پیدا گردد.
معاون نخست ریاست جمهوری با بیان این‌که مردم حق دارند دشمن ملت و دولت شان را بشناسند، گفته است: عکس شماری از طراحان حملات خونبار در شهر کابل در جاده‌ها و دروازه‌های کابل نصب می‌گردد. کسانی که عزیزان شان را در این حملات از دست داده‌اند می‌توانند عریضه کنند تا در صورت گرفتاری این اشخاص در پهلوی حق الله دعوای حق‌العبد علیه آن‌ها وجود داشته باشد.
آقای صالح همچنان به فیلم‌برداری مخفی از قانون‌شکنی اشاره کرده و نگاشته است: با شرکت‌های مختلف کلیپ و فلم‌سازی قرارداد صورت گرفته است که به صورت علنی و مخفی قانون‌شکنی توسط زورمندان را به مردم علنی سازند.
او ضمن اشاره به حمله تروریستان به مرکز آموزشی دانش کوثر، نگاشته است: وقتی وطنداران مظلوم ما تنها بخاطر درس خواندن و تلاش برای کسب دانش مورد حمله و ترور قرار می‌گیرند در آن لحظه و به خاطر کاهش آن درد ما همه شیعه می‌شویم و مرز مذهبی را به رسمیت نمی‌شناسیم. دوسیه مرکز کوثر دانش تا زمانی زنده خواهد بود که تروریستان به پنجه قانون سپرده شوند.
معاون نخست ریاست جمهوری با اشاره به عملی‌سازی میثاق امنیتی در سراسر کشور، نگاشته است: میثاق امنیتی طرح سراسری و افغانستان‌شمول است؛ ولی دیزاین و تطبیق آن برای هرولایت نظر به بافت طبیعی و اجتماعی آن فرق می‌کند. اکنون میثاق امنیتی یکی از اصطلاحات نهادینه و ادغام شده در تفکر و دکتورین امنیتی افغانستان قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا