آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثروند صلح

وزارت دولت در امور صلح:

حمایت جامعه جهانی برای قطع خشونت‌ها افزایش یابد

وزارت دولت در امور صلح از جامعه جهانی و کشورهای حامی صلح در افغانستان می‌خواهد که به حمایت‌های خویش برای قطع خشونت‌های جاری در کشور بیفزایند.

به گزارش خبرگزاری دید، وزارت دولت در امور صلح با نشر خبرنامه‌ای حمله امروز بر موتر حامل رییس دفتر این وزارت را محکوم کرده و آن را حمله بر روند صلح افغانستان خوانده است.
در خبرنامه این وزارت آمده است: این حمله، در واقع حمله بر روند صلح افغانستان، اعضای کلیدی ساختارهای صلح و فعالان این عرصه می‌باشد که زندگی‌شان را وقف روند صلح کرده‌اند.
وزارت دولت در امور صلح تأکید کرده است که این سطح از خشونت‌ها در حالی که تلاش‌های صلح جریان دارد، برای مردم افغانستان قابل پذیرش نیست.
از سویی هم، این وزارت از جامعه جهانی و حامیان روند صلح خواسته است که بر حمایت‌های خویش در راستای قطع خشونت‌های جاری بیفزایند.
گفتنی است که شهر کابل صبح امروز گواه دو حمله ماین مقناطیسی بود. حمله نخست موتر حامل خوشنود نبی‌زاده رییس دفتر وزارت دولت در امور صلح را هدف قرار داد، اما در این رویداد به کسی آسیب نرسید.
حمله دوم نیز یک رنجر پولیس را در ناحیه هفتم شهر کابل منقطه جنگلک هدف قرار داد که در پی آن یک نظامی و یک غیر نظامی کشته شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا