آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

فرمانده گارنیزیون کابل:

حملات تروریستی ۵۰ درصد کاهش یافته است

فرمانده عمومی گارنیزیون کابل در نشست گفتمان ملی که از سوی مقام ولایت کابل برگزار شده بود، گفت در این اواخر حملات تروریستی در کابل ۵۰ درصد کاهش یافته است.


به گزارش خبر گزاری دید، در نشست مشترکی که میان وزارت‌های سکتوری، اداره‌های ملکی و نظامی با نمایندگان مردم ولایت کابل برگزار شده بود، جنرال رازمحمد فرمانده عمومی گارنیزیون کابل گفت: در یک سال اخیر ۵۰ فیصد حملات تروریستی کاهش یافته است، به این دلیل که مبارزه با تروریزم در اولویت قرار دارد.
جنرال راز محمد افزود: تیم امنیتی کابل در یک سال اخیر مبارزه با حملات تروریستی را در قدم نخست دانسته که در نتیجه حملات تروریستی ۵۰ فیصد کاهش یافته است.
جنرال راز محمد گفت که دو چالش عمده در کابل وجود دارد، یکی معتادین که نهادهای مربوطه باید یک مکان مشخص برای بود و باش آنان بسازند و دیگر کثرت نفوس در کابل که گفته می‌شود تقریباً ۸ میلیون تن در کابل زندگی می‌کنند.
از سویی هم، سید محمد روشندل فرمانده پولیس ولایت کابل می‌گوید: کابل قبلاً بستر گرمی برای باندهای خلاف کاری بود که خوشبختانه اکنون باندهایی که در کابل بودند یا زندانی هستند یا کشته شدند.

وی با اشاره به این که ۱۹ پولیس به اتهام فساد دستگیر شده است و ۵۰ تن دیگر هم زیر کار تخنیکی و تعقیبی است، گفت: اصلاحات و ریفورم در تشکیلات حوزه‌های امنیتی را در نظر داریم که پس از ارزیابی‌ها یک پلان یکساله را طرح کردیم که بعضی آمران حوزه‌ها و ولسوال‌ها را تبدیل کردیم.
با این همه، کابل هنوز هم به شدت ناامن است و مردم مناطق شمالی و شرقی شهر کابل همواره از نبود امنیت شکایت داشته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا