آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثسیاست

حملات طالبان بر مزارشریف شدیداً سرکوب شد

منابع امنیتی از بلخ می‌گویند که حملات گروه طالبان بر شهر مزار شریف از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی و همچنان بسیج ملی به شدت سرکوب شده و این گروه با دادن تلفات سنگین متواری شده است.


فواد امان معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی گفته است که طالبان شب گذشته (دوشنبه ۱۸ اسد) در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ شکست خوردند و عملیات پاکسازی توسط نیروهای امنیتی و دفاعی و بسیج مردمی موفقانه ادامه دارد.
همچنین عادل‌شاه عادل سخنگوی پولیس بلخ امروز سه شنبه(۱۹اسد) گفته که شب گذشته طالبان در ساحات پل امام بکری و لنگرخانه از مربوطات ناحیه نهم شهر مزار شریف تلاش کردند، خط دفاعی را بشکنند و وارد شهر شوند؛ اما حملات شان با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شد و شکست خورند.
سخنگوی پولیس بلخ افزوده که طی این نبردها و اجرای چندین ضربه هوایی از سوی ارتش بر تجمع طالبان در ولسوالی نهر شاهی تلفات سنگینی بر این گروه وارد شده، اجسادشان در میدان نبرد باقی مانده و هنوز ارقام دقیق تلفات مشخص نشده است.


عادل گفت که نیروهای امنیتی در ساحات پل امام بکری شهر مزار شریف در حال پیش‌روی هستند و طالبان در حال عقب‌نشینی قرار دارند.
اما وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه‌ای گفته است که ۱۵۰ طالب در شبانه‌روز گذشته در ولایت بلخ کشته شده و ۱۹ طالب نیز زخم برداشته است.
برخی منابع دیگر نیز از تلفات سنگین گروه طالبان خبر داده و گفته‌اند که اجساد این گروه در میدان نبرد باقی مانده است.
با این حال، گفته می‌شود که نیروهای امنیتی و بسیج مردمی پلان دارند تا گروه طالبان را در ولسوالی‌های بلخ نیز سرکوب کنند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا