آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

رد ادعای طالبان از سوی نیروهای امریکایی:

حملات هوایی مطابق با توافق‌نامه دوحه و اعلامیه مشترک کابل-واشنگتن است

سخنگوی نیروهای امریکایی در افغانستان در واکنش به اعلامیه گروه طالبان مبنی بر نقض توافق‌نامه دوحه از سوی ایالات متحده، می‌گوید که این حملات مطابق با توافق‌نامه دوحه و اعلامیه مشترک کابل-واشنگتن می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری دید، سونی لگت سخنگوی نیروهای امریکایی در افغانستان به تازگی در چند رشته توییت گفته است که ایالات متحده ادعای طالبان مبنی بر اینکه امریکا توافق‌نامه امریکا-طالبان را نقض کرده است، رد می‌کنیم.
وی گفت: «حملات هوایی امریکا در هلمند و فراه تنها در دفاع از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بوده/است، چون آن‌ها از سوی طالبان مورد حمله قرار می‌گیرند».
سخنگوی نیروهای امریکایی در افغانستان می‌افزاید که این حملات مطابق با توافق‌نامه ۲۹ فبروری و اعلامیه مشترک دولت افغانستان و ایالات متحده است.
او خاطرنشان می‌کند که جهان شاهد حملات تهاجمی طالبان در هلمند بوده است – حملاتی که هزاران غیرنظامی بی‌گناه افغانستان را آواره کرد».
وی در ادامه از تمام طرف‌ها خواست که خشونت‌ها را کاهش دهند تا روند سیاسی طبق روال خود ادامه یابد.
از سویی هم، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا در توییتی ضمن رد ادعای طالبان مبنی بر نقض توافق‌نامه گفته است که پایبندی کامل به توافق نامه طالبان ایالات متحده و بیانیه مشترک ایالات متحده و افغانستان برای پیشبرد روند صلح بسیار مهم است.
این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که گروه طالبان در اعلامیه‌ای امریکا را به نقض توافق‌نامه دوحه متهم کرده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا