آخرین اخباراجتماعافغانستانحقوق بشرزنانسیاست

حکم بازداشت کرام‌الدین کرام صادر شد

دادستانی کل دستور بازداشت کرام‌الدین کرام رییس پیشین فدراسیون فوتبال را صادر کرده است. آقای کرام متهم به آزار و اذیت جنسی زنان فوتبالیست است.

دادستانی کل دستور بازداشت کرام‌الدین کرام رییس پیشین فدراسیون فوتبال را صادر کرده است. آقای کرام متهم به آزار و اذیت جنسی زنان فوتبالیست است.
به گزارش خبرگزاری دید، جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل، روز یک‌شنبه( نزدهم جوزا) به یکی از رسانه‏ها گفته که «قرار» بازداشت کرام‌الدین کرام در اواخر ماه ثور صادر شده بود و این اداره از ارگان‌های امنیتی خواسته بود که آقای کرام را بازداشت کنند. او افزود که این تصمیم به دلیل حاضر نشدن کرام‌الدین کرام به دادستانی گرفته شده است.
آن‌چنان که جمشید رسولی می‌گوید با گذشت نزدیک به یک ماه از صدور حکم بازداشت، تاکنون کرام‌الدین کرام بازداشت نشده است.
این در حالی است که فدراسیون بین‌المللی فوتبال نیز روز گذشته کرام‌الدین کرام، رییس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان را در پیوند به اتهام آزار و اذیت جنسی زنان فوتبالیست گناهکار شناخت و از فعالیت در بخش فوتبال به صورت دایمی محروم کرد.
افزون بر آن، آقای کرام از سوی کمیته اخلاقی این فدراسیون یک میلیون فرانک سویس معادل ۸۰ میلیون افغانی نیز جریمه شده است.
بر اساس خبرنامه‌ای که از سوی فدراسیون بین‌المللی فوتبال روز شنبه، (هژدهم جوزا) نشر شد، کمیته اخلاقی این فدراسیون پس از بررسی شکایت دست‌کم پنج فوتبالیست زن به این نتیجه رسیده است که آقای کرام در جریان سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ برخی از زنان عضو تیم ملی فوتبال را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است.
پس از رسانه‌ای شدن اتهام‌های آزار و اذیت جنسی زنان در فدراسیون فوتبال افغانستان، دادستانی کل هیئتی را برای بررسی این اتهام‌ها گماشت. این هیئت در نخستین اقدامش وظایف کرام‌الدین کرام و چهار عضو و کارمند فدراسیون فوتبال را تعلیق و این افراد را ممنوع‌الخروج اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا