آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

محب:

خبرنگاران سپاهیان آزادی بیان، روشنگری و آگاهی‌دهی هستند

مشاور امنیت ملی کشور در پیامی به مناسبت روز ملی خبرنگاران، این قشر را سپاهیان آزادی بیان خوانده و تاکید کرده که حکومت همواره حامی خبرنگاران بوده و این دستاورد ملی را قابل معامله نمی‌داند.


به گزارش خبرگزاری دید، حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور امروز چهارشنبه(۲۷حوت) در پیامی به مناسبت روز ملی خبرنگاران، می‌گوید که خبرنگاران سپاهیان آزادی بیان و روشنگری هستند.
در پیام محب نوشته شده: خبرنگاران زبان مردم و روزنامه نگاری آدرس ارتباط و آگاهی بین دولت‌ و مردم است. فعالیت آزاد خبرنگاران و رسانه‌ها در کشور از جمله دستاوردهای مهم دو دهه گذشته جمهوری اسلامی افغانستان محسوب می‌گردد.
مشاور امنیت ملی تاکید کرده که «حکومت همواره جهت منعکس نمودن صدای مردم حامی خبرنگاران بوده است و برای این‌که مردم در خلای اطلاعاتی و ابهامات قرار نگیرند مکانیزم‌های مختلف را نیز ترتیب نموده است».
محب در این پیام آزادی بیان و رسانه‌ها را ارزشی خوانده که می‌تواند خرد سیاسی جامعه را افزایش دهد.
مشاور امنیت ملی افزوده که در سال روان خورشیدی روزنامه‌نگاران و رسانه‌های کشور با مشکلات زیای مواجه بوده اما عامل آن تروریزم، برخی استخبارات منطقه و دشمنان افغانستان را دانسته است.
محب: متأسفانه در جریان سال گذشته روزنامه نگاران و رسانه‌های افغانستان با مشکلات زیادی روبرو شدند، زیرا تروریست‌ها، برخی از سازمان‌های استخبارات منطقه‌ و دشمنان افغانستان که از فعالیت آزاد خبرنگاران و رسانه‌ها هراس دارند که فعالیت‌های غیر قانونی آنها افشا نگردد. از همین رو خبرنگاران و رسانه‌ها را مورد هدف قرار داده و همیشه در تلاش تخریب این دستاوردها هستند، اما دولت جمهوری اسلامی افغانستان متعهد به فعالیت‌های آزاد رسانه‌ها بوده و همچنان از آنها حمایت و محافظت می‌‎نماید.
در اخیر این پیام، مشاور امنیت ملی خبرنگاران را سپاهیان روشنگری خوانده است: خبرنگاران به عنوان سپاهیان آزادی بیان، در مبارزه روشنگری برای تقویت تنویر افکار عامه، افزایش آگاهی عامه و آگاهی اجتماعی کمک نموده، جامعه را از ظلم، نفرت و افراط گرایی نجات می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا