آخرین اخبارافغانستانجهانسیاست

خروج امریکا در ماه می سبب شکایت‌های پرهزینه از سوی پیمانکاران می‌شود

به رغم امضای توافق‌نامه دوحه در فبروری ۲۰۲۰، پنتاگون به ارزش یک میلیارد دالر با شرکت‌های مختلف قرارداد بسته است.


به نقل از سی‌ان‌ان، به رغم امضای توافق‌نامه دوحه در ماه فبروری که بر مبنای آن تمام نیروهای خارجی باید افغانستان را تا اول ماه می ترک کنند، وزارت دفاع امریکا به ارزش یک میلیارد دالر با ۱۷ شرکت مختلف قرارداد امضا کرده است که تاریخ تکمیل شدن این قرار دادها تا ماه مارچ ۲۰۲۲ گفته شده است.
«دوف زخیم» افسر ارشد مالی پیشین وزارت دفاع امریکا گفته است: اگر آن‌ها به ارزش یک میلیارد دالر قرارداد داشته باشند، بشكه‌ای مملو از پرونده‌های قضایی را در دست خواهند داشت، مگر این که با هر مبلغی كه پیمانكاران بخواهند، تسویه حساب کنند.
بر بنیاد این گزارش، به تاریخ ۱۲ مارچ، دقیقاً ۵۰ روز قبل از اول ماه می، وزارت دفاع امریکا قراردادی را به ارزش ۹.۷ میلیون دالر با شرکت «تکسترون سیستمز» برای محافظت از نیروها در پایگاه‌ هوایی بگرام منعقد کرد. یک روز پیش از آن، این وزارت قراردادی را به ارزش ۲۴.۹ میلیون دالر با شرکت خدمات «سیلینت فدرال» به خاطر زیرساخت‌های فن‌آوری اطلاعات امضا کرده است. تاریخ ختم هر دو قرارداد ماه مارچ سال ۲۰۲۲ می‌باشد.
در مجموع، دست‌کم ۱۸ قرارداد به ارزش مجموعی ۹۳۱ میلیون دالر از زمان امضای توافق‌نامه دوحه در ارتباط به افغانستان منعقد شده که تاریخ تکمیلی آن‌ها فراتر از ماه می است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا