آخرین اخبارامنیت و حوادثجهانسیاست

خشونت‌های اسراییل، خشم فلسطینی‌ها را برانگیخت

به دنبال تشدید خشونت‌ها بین فلسطینی‌ها و نظامیان اسرائیل بر سر اورشلیم، دست‌کم ۲۰ فلسطینی جان باخته و بیش از ۳۰۰ تن دیگر زخمی شدند.


به نقل از رویترز، در پی تشدید خشونت‌ها بین نظامیان اسراییل و فلسطینی‌ها بر سر اورشلیم، مقامات صحی غزه می‌گویند تا کنون دست‌ کم ۲۰ نفر به شمول ۹ کودک توسط حملات هوایی اسراییل جان باخته‌اند.
در همین حال، نظامیان اسراییل گفته‌اند که شب گذشته گروه‌های مقاومت فلسطین حدود ۱۵۰ موشک را به طرف اسرائیل شلیک کردند. این موشک‌ها پس از آن شلیک شد که اسراییل ده‌ها و صدها فلسطینی را زندانی کرد، به گلوله بست و ضرب و شتم نمود.

بر بنیاد این گزارش، شلیک موشک و حملات هوایی اسراییل تا اواخر شب ادامه داشته و فلسطینی‌ها گزارش داده‌اند که انفجارهای شدید در نزدیک شهر غزه و آن طرف نوار ساحلی رخ داده است.
جمعیت هلال احمر فلسطین اعلان کرده که بیش از ۳۰۰ فلسطینی در درگیری با پولیس اسراییل مجروح شده‌اند.
حماس و گروه‌های جهادی دیگر مسئولیت شلیک موشک‌‌ها را بر عهده گرفتند.
ابوعبیده سخنگوی شاخه مسلح حماس، گفته است: در پاسخ به جنایات و تجاوزات آن‌ها (اسرائیل) به شهر مقدس و تجاوزات آن علیه مردم ما در شیخ جراح و مسجد الاقصی، حمله موشکی علیه دشمن در قدس اشغالی آغاز شده است.


از سویی هم، جاناتان کنریکوس سخنگوی ارتش اسراییل گفته است: ما حمله به اهداف نظامی حماس را آغاز کرده‌ایم. حماس بهای سنگینی را پرداخت خواهد کرد.
با این حال، تلاش‌های جهانی برای کاهش خشونت‌ها در فلسطین و برقراری آتش‌بس جریان دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا