آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

خلیلزاد انفجار کابل را به مخربین روند صلح نسبت داد

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به حمله ترویستی بالای کاروان امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید، این حمله از سوی تخریب‌کاران روند صلح انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری دید، زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان امروز پنجشنبه (۲۰ سنبله) گفته است با نزدیک شدن گفت‌وگوهای صلح، تخریب‌کاران در تلاش شان برای اخلال این فرصت تاریخی بیشتر مأیوس می‌شوند.
وی در چند رشته توییت نگاشته است: « با نزدیک شدن گفت‌وگوهای صلح، تخریب‌کاران در تلاش شان برای اخلال این فرصت تاریخی بیشتر مایوس می‌شوند. حملهٔ امروزی بر کاروان امرالله صالح تازه‌ترین نمونهٔ آن است. خوشبختانه وی جان به سلامت برد. بدبختانه، در این حملهٔ تروریستی بسیاری از مردم دیگر کشته و مجروح گردیدند».
وی با اشاره به روند صلح افزوده است که آرمان‌های مردم افغانستان برای صلح، به دو گروه مذاکره کننده و رهبران آنان بر می‌گردد.
نماینده امریکا در ادامه تأکید کرده است: « تاریخ گواه است زمانی که فرصت برای صلح نزدیک می‌شود، تخریب‌کاران از هیچ نوع تلاش برای توقف آن نمی‌ایستند. افغان‌ها در دام آن‌ها نخواهند افتاد».
گفتنی است که در حمله تروریتسی بالای آقای صالح، دست‌کم ۱۰ تن کشته شده و ۱۶ تن دیگر زخمی شدند. این حمله واکنش‌های ملی و بین‌المللی را در پی داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا