آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

خلیلزاد: با طالبان در مورد کاهش خشونت‌ها به توافق رسیده‌ایم

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان شامگاه روز پنجشنبه در یک رشته توییت گفته است که در مورد تطبیق جدی توافقنامه امریکا – طالبان و هموار سازی اقدامات در راستای مذاکرات صلح به توافق رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دید، زلمی خلیلزاد گفته است که این توافق طی چندین دیدار او و جنرال اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع در افغانستان با نمایندگان طالبان در قطر حاصل شده است.
خلیلزاد نوشته است که مرتب‌سازی دوباره‌ اقدامات در راستای گفت‌وگوهای صلح به معنای کاهش شمار عملیات‌های جنگی خواهد بود.
او تأکید کرده است که در حال حاضر شمار زیادی افغان‌ها در جنگ می‌میرند و آنان انتظار دارند که با دوباره مرتب ساختن اقدامات، شمار تلفات به گونه‌ قابل ملاحظه کاهش یابد.
نماینده‌ی ویژه‌ امریکا برای صلح افغانستان در ادامه نوشته است: «در هفته‌های اخیر حملات رو به افزایش بوده‌اند که روند صلح را تهدید نموده و هشداری است برای افغان‌ها و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنها».
خلیلزاد افزوده است که امریکا سهم خود را انجام خواهد داد و از تطبیق توافق‌نامه‌ صلح امریکا – طالبان به‌گونه‌ فعالانه نظارت می‌کند. او از طرف‌های مذاکرات صلح نیز خواسته است که مسئولیت‌های‌شان را ادا کنند.
محمدنعیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز در رشته‌توییتی گفته است که شیخ عبدالحکیم رییس و اعضای هیئت مذاکره‌کننده‌ این گروه در چند روز گذشته چندین نشست با زلمی خلیلزاد و جنرال اسکات میلر داشته‌اند.
او نوشته است که در این نشست‌ها روی اهمیت تطبیق توافق‌نامه‌ امریکا – طالبان تأکید شده است.
با این حال، جنگ به شدت در نقاط مختلف کشور ادامه دارد و تیم‌های مذاکراتی دولت افغانستان و گروه طالبان تاکنون نتوانسته‌اند که روی کارشیوه مذاکرات به توافق برسند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا