آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

خلیلزاد به سنای امریکا در مورد روند صلح افغانستان توضیح داد

زلمی خلیلزاد نماینده خاص وزارت خارجه امریکا در امور صلح افغانستان، روز گذشته در کانگرس آن کشور حضور یافته و به قانونگذاران امریکایی در مورد روند صلح توضیحات داد.

زلمی خلیلزاد نماینده خاص وزارت خارجه امریکا در امور صلح افغانستان، روز گذشته در کانگرس آن کشور حضور یافته و به قانونگذاران امریکایی در مورد روند صلح توضیحات داد.
به نقل از واشنگتن‌پُست، برخی قانوگذاران بسیار خشمگین بوده و جلسه با زلمی خلیلزاد را ترک کردند، اما «جیم ریش» رییس کمیته روابط خارجی سنای امریکا گفته که وی باورمند است خلیلزاد پیشرفت‌هایی دارد.
آقای خلیلزاد در این جلسه گفته که امیدوار است یک «نقشه راه» برای افغانستان به وجود آید و این که تمام روند مذاکرات بر اساس همان اصل «هیچ چیز توافق نشده، مگر این که بالای همه چیز توافق صورت گیرد» به پیش رود.
در همین حال، سناتور «باب منندز» از نیوجرسی گفته است:« من – مانند دیگران – می‌خواهم نیروهای مان را به زودترین وقت به خانه برگردانیم، اما این که چطور به این امر دست یابیم، خیلی مهم است.»
گفتنی است که این دومین جلسه محرمانه در مورد افغانستان طی یک هفته گذشته بوده و روز دوشنبه گذشته مقامات اطلاعاتی امریکا نیز به قانونگذاران ارزیابی‌های خود را پشت دروازه‌های بسته ارائه کردند.
منندز که در هر دوجلسه حضور داشته، روز گذشته در مورد«بحث و جدال‌های عمیق بین دیدگاه‌های جامعه اطلاعاتی روی این سئوال (دورنمای صلح) و خوشبینی خلیلزاد» صحبت کرد.
از سویی هم، سناتور «تاد یانگ» خواستار شفافیت بیشتر از سوی کاخ سفید در مورد مذاکرات با طالبان شد.
وی گفته است:« ما باید برخی از این مسائل را در سطح سنای ایالات متحده بررسی کنیم. ما دیگر نمی‌توانیم این مسائل را فقط به بخش اجرایی محول کنیم.»
گفتنی است که پس از انجام شش دور مذاکرات آقای خلیلزاد پشت دروازه‌های بسته با هیئت طالبان، این نخستین باری است که وی در مجلس سنای امریکا حاضر شده و در مورد روند مذاکرات با طالبان توضیحات می‌دهد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا