آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاستصلح

خلیلزاد به طالبان هشدار دارد

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان گفته است که اگر طالبان حل و فصل سیاسی را از طریق مذاکرات دنبال کنند، مشروعیت بین‌المللی به دست خواهند آورد تحریم‌های سازمان ملل متحد بر طرف خواهد شد.


به نقل از آسوشیتدپرس، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان روز گذشته به کانگرس ایالات متحده در رابطه به روند صلح، همکاری‌های امریکا با افغانستان و طالبان توضیحات داد.
خلیلزاد گفته است که پیش‌بینی‌ها مبنی بر این که طالبان پس از خروج نیروهای امریکایی، کابل را تسخیر خواهند کرد، بیش از حد بزرگنمایی شده است.
وی به کمیته روابط خارجی کانگرس گفت: من شخصاً معتقدم که اظهارات مبنی بر این که نیروهای آن‌ها]دولت افغانستان[ متلاشی خواهد شد و طالب‌ها به زودی]افغانستان را[ تسخیر خواهد کرد، اشتباه است.
نماینده ویژه امریکا افزوده که دلایلی وجود دارد که طالبان نباید پیروزی نظامی را دنبال کنند و اگر مشروعیت بین‌المللی و حذف تحریم‌های امریکا و سازمان ملل متحد را می‌خواهند، باید حل و فصل سیاسی از طریق مذاکره را تعقیب کنند.
زلمی خلیلزاد همچنین گفته است که نمایندگان طالبان به وی گفته‌اند دیدگاه‌های آن‌ها در مقایسه با دهه ۱۹۹۰ تغییر کرده است، اما ایالات متحده نسبت به آن شک دارد.
خلیلزاد در رابطه به روند خروج نیروهای خارجی بیان داشته است که طالبان هیچ مداخله در روند خروج نظامیان امریکایی نکرده‌اند و امیدوار است که این امر ادامه یابد.
به گفته وی، اگر طالبان خشونت را انتخاب کنند، منزوی خواهند شد، تحریم خواهند شد و امریکا به حمایت از نیروهای امنیت ملی افغانستان ادامه خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا