آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

خلیلزاد در تاشکند و رایزنی در مورد روند صلح افغانستان

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان و هیئت همراهش به تاشکند سفر کرده و با مقامات ازبیکستان و کشورهای آسیای مرکزی در مورد مسائل مختلف بحث و تبادل نظر کرد.


به گزارش خبرگزاری دید، در دور تازه‌ سفرهای زلمی خلیلزاد نماینده امریکا در امور صلح افغانستان به منطقه، وی امروز چهارشنبه(۱۱ سرطان) از دیدارهایش با مقامات ازبیکستان و وزرای خارجه کشورهای آسیای مرکزی خبر داد.
آقای خلیلزاد در چند رشته توییت نگاشته است: «ما در مورد آخرین تحولات روند صلح، نقش حیاتی آسیای مرکزی که در این روند ایفا کرده و در راستای دستیابی به صلح بازی خواهد کرد، بحث کردیم».
خلیلزاد افزوده است که مقامات کشورهای آسیای مرکزی در مورد سرمایه‌گذاری در هریک از این کشورها و فرصت‌های فرامرزی نیز صحبت کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرده: «‏یک افغانستان باثبات و مرفه برای صلح،‌ امنیت و رفاه در آسیای میانه مُهم است؛ یک آسیای میانه‌ متشکل از دولت‌های بااقتدار و مستقل که مشترکاً با افغانستان برای اتصال با آسیای جنوبی کار کنند به نفع منطقه و ایالات متحده است».
نماینده امریکا در ادامه گفته است که با شروع مذاکرات میان‌افغانی؛ آن‌ها برای ترغیب و تشویق حل و فصل سیاسی به همکاری نیاز دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا