آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاستصلح

خلیلزاد در کابل؛ دیدار با وزیر خارجه و نمایندگان جامعه مدنی

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در دومین روز سفرش به کابل با وزیر امور خارجه کشور در رابطه به فصل جدید همکاری‌های کابل-واشنگتن گفت‌وگو کرد.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور امروز دوشنبه(۱۷ جوزا) در بیانیه‌ای گفت که حنیف اتمر وزیر خارجه در دیدار با زلمی خلیلزاد و هیئت همراهش در باره موضوعات مربوط به روند صلح، تقویت اجماع منطقه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌های همکای‌های دوجانبه رایزنی کرد.
در بیانیه وزارت خارجه آمده است: موضوعات مربوط به روند صلح، تقویت اجماع منطقه‌ای به هدف رسیدن به صلح پایدار و فرصت‌های متقابل همکاری در چارچوب فصل نو روابط میان ایالات متحده و افغانستان بعد از خروج نیروهای حمایت قاطع مورد بحث قرار گرفتند.
با در نظرداشت خروج نیروهای حمایت قاطع، هردو جانب صحبت‌های شان را روی فرصت‌ها و چالش‌های همکاری‌های دو جانبه آغاز کردند.
بیانیه افزود: بخش عمده صحبت‌ها روی تسریع روند صلح، همکاری‌های اقتصادی، مبارزه با تروریزم و حفظ و تقویت دستاوردهای دو دهه پسین متمرکز بود.
هردو جانب تقویت همکاری‌های منطقه‌ای را در چارچوب‌های سه و چند جانبه متمم اصلی تامین صلح پایدار و مبارزه علیه تروریزم برای منطقه و افغانستان پنداشتند. موضوع همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ایِ صلح محور در افغانستان، با درنظرداشت مقتضیات توسعهٔ روابط سیاسی، امنیتی و اقتصادی مورد بحث همه جانبه قرار گرفت.


حنیف اتمر با قدردانی از حمایت‌های همه جانبه ایالات متحده امریکا از روند صلح افغانستان به خصوص اعلام کمک‌های بشردوستانه اخیر آن کشور، در مورد اراده موجود سیاسی و برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی افغانستان برای رسیدن به صلح پایدار صحبت کرد.
خلیلزاد نیز از ادامه حمایت‌های کشورش از صلح و ثبات، مبارزه علیه تروریزم و اتصال منطقه‌ای با محوریت صلح در افغانستان به وزیر امور خارجه اطمینان داد.
نماینده ویژه امریکا همچنین در دیدار جداگانه با نمایندگان سازمان‌های جامعه مدنی بر نقش آن‌ها در حفظ و پشتیبانی از حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی رسانه‌ها بحث و تبادل نظر کرده است.
وی در این دیدار تأکید کرده است که همکاری جامعه مدنی برای حفظ این دستاوردها ضروری می‌باشد.
گفتنی است که در این سفر نمایندگان وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های مختلف ایالات متحده زلمی خلیلزاد را همراهی می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا