آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

رحمت‎الله نبیل:

خلیل‌الله فیروزی ۳۰ میلیون دالر به غنی داد، از زندان رها شد

رحمت‌الله نبیل نامزد دسته انتخاباتی« امنیت و عدالت» ادعا کرده است که محمد اشرف غنی با گرفتن ۳۰ میلیون دالر از خلیل‌الله فیروزی، وی را از زندان رها کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، رحمت‌الله نبیل در توییترش نگاشته است که به اساس اسناد و مدارک موثق، محمد
اشرف غنی خلیل‌الله فیروزی یکی از متهمان اصلی بحران کابل بانک را پس از گرفتن ۳۰ میلون دالر به منظور سهم‌گیری در مبارزات انتخاباتی‌اش، از زندان رها کرده است.


وی همچنان نوشته است که آقای غنی در قضیه شهرک هوشمند نیز دخیل بوده که عبدالعلی محمدی مشاور حقوقی‌اش را در پیوند به این قضیه سبکدوش کرد.
این در حالی است که اخیراً خلیل‌الله فیروزی یکی از متهمان اصلی بحران کابل بانک به اساس گزارش هیئتی که از سوی ریاست جمهوری موظف شده بود و به دستور اشرف غنی آزاد شده است.
هیئت توظیف شده گزارش داده که خلیل‌الله فیروزی در این اواخر به تعهداتش نسبتأ خوب عمل کرده‌ و امکان دارد رفتن وی به خانه در تسریع روند عملی ساختن تعهداتش اثرگذار باشد.
این هیئت، وضع صحی خلیل‌الله فیروزی را نگران کننده گزارش داده و گفته ‌است که اگر او در زندان درگذرد، حکومت با انتقادهای حقوق بشری روبه‌رو خواهد شد. ریاست جمهوری تایید می‌کند که خلیل‌الله فیروزی با فرمان محمد اشرف غنی رها شده است. با این همه صدیق صدیقی سخنگوی ریاست ریاست جمهوری ادعای رحمت‌الله نبیل را بی‌بنیاد خوانده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا