آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاستمنطقه

خواجه آصف به ترامپ: از خاک ما بیش از۵۷ هزار بار به افغانستان حمله کردید

خواجه آصف وزیر خارجه پاکستان در واکنش به حمله توییتری دونالد ترامپ گفته است که امریکا با استفاده از پایگاه‌های پاکستان ۵۷ هزار و ۸۰۰ بار به افغانستان حمله کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید و به نقل از «اندیا تایمز»، خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان در واکنش به حمله توییتری رییس‌ جمهور امریکا که پاکستان را متهم به «دروغ و فریب» کرده بود، گفته است:« شما می‌پرسید ما چه انجام داده‌ایم؟ … شما ۵۷ هزار و ۸۰۰ مرتبه از پایگاه‌های ما به افغانستان حمله کردید … هزاران غیر نظامی و سربازان ما قربانی جنگی شدند که توسط شما آغاز شد.»
وزیر امور خارجه پاکستان افزوده است:« نیروهای ما در جنگ غیرمعمول مبارزه می‌کنند، حماسه بی‌پایان از قربانیان وجود دارد. حال، تاریخ به ما یاد داد که دیگر کورکورانه به ایالات متحده امریکا اعتماد نکنیم. ما متاسف هستیم که آن‌ها خوشحال نیستند، اما دیگر بالای شأن خود معامله نمی‌کنیم.»
آقای آصف همچنان اشاره کرده است:« اگر طرفی احمق بود، این پاکستان بود که وارد جنگ امریکا شد.»
این در حالی است که دونالد ترامپ رییس ‌جمهور امریکا در نخستین توییت سال نو خود، پاکستان را متهم به دروغگویی و فریب‌کاری کرد و افزود که ایالات متحده طی ۱۵ سال گذشته ۳۳ میلیارد دالر را احمقانه به پاکستان کمک کرده است.
روابط سیاسی اسلام‌آباد و واشنگتن پس از آن به تیرگی گرایید که، رییس جمهور ترامپ در راهبرد امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا پاکستان را متهم به حمایت از تروریزم کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا