آخرین اخباراسلایدشوسیاستمنطقه

خودداری بانک مرکزی پاکستان از گشایش صندوق ویژه جمع آوری کمک به افغانستان

خبرگزاری دید: بانک مرکزی پاکستان از گشایش صندوق ویژه جمع‌آوری کمک برای افغانستان خودداری کرد. این بانک گفته که در صورت ایجاد چنین صندوقی با خطر اتهام تامین مالی تروریزم مواجه خواهد شد.

دولت پاکستان تصمیم گرفته بود که با ایجاد این صندوق، کمک‌های نقدی از پاکستان و خارج از این کشور برای کمک به مردم افغانستان را جمع‌آوری کند. دستور ایجاد این صندوق به تاریخ ۸ دسمبر توسط وزارت مالیه پاکستان صادر شده بود.
منابع بلندپایه دولتی پاکستان اما به روزنامه اکسپرس تریبون گفته‌اند که بانک مرکزی پاکستان از اجرای این دستور خودداری کرده و گفته است که این اقدام ممکن است تحریم گروه ویژه اقدام مالی (FATF) علیه پاکستان را در پی داشته باشد.
این منابع تصریح کرده‌اند که بانک مرکزی پاکستان درخواست دولت این کشور برای افتتاح صندوق جمع‌آوری کمک به افغانستان را با توجه به تعهدات پاکستان تحت میثاق‌های بین‌المللی و گروه ویژه اقدام مالی (FATF) بازگردانده است.
پاکستان از جون ۲۰۱۸ به اتهام تأمین مالی تروریزم در فهرست خاکستری FATF قرار گرفته است. این نهاد در آخرین نشست عمومی خود به اتفاق آرا تصمیم گرفت که اسلام‌آباد همچنین در لیست خاکستری باقی بماند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا