آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثگزارش

دادستانی کل از رسیدگی به حدود ۴۰۰ پرونده قاچاق موادر مخدر خبر داد

دادستانی کل کشور اعلام کرد که در جریان شش ماه گذشته ۴۹۰ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت شده‌ و به ۳۹۹ پرونده مرتبط با قاچاق مواد مخدر و مسکر رسیدگی شده است.

دادستانی کل کشور اعلام کرد که در جریان شش ماه گذشته ۴۹۰ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت شده‌ و به ۳۹۹ پرونده مرتبط با قاچاق مواد مخدر و مسکر رسیدگی شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، دادستانی کل امروز دوشنبه (۹سرطان) اعلام کرده که این قضایا در ربع چهارم سال ۱۳۹۸ و ربع اول ۱۳۹۹ خورشیدی، مورد رسیدگی قرار گرفته است.
بر اساس گزارش دادستانی کل، در پیوند به این قضایا ۴۹۰ تن مشمول پنج زن و یک تبعۀ خارجی بازداشت شدند.
طبق معلومات دادستانی کل، در پی رسیدگی به پرونده‌های قاچاق مواد مخدر، ۸۱۵.۳۵۵ کیلوگرام هیرویین، ۸۶ کیلوگرام مورفین، ۳۵۶.۰۵ کیلوگرام شیشه، بیش از۵۴ هزار کیلوگرام چرس، ۱۰ هزار و ۱۴۵.۲۲ کیلوگرام تریاک، ۲۸ هزار و ۷۹۶ کیلوگرام بنگ‌دانه و یک‌هزار و ۸۸۴ کیلوگرام خشخاش ضبط شده‌ است.
همچنین مرتبط به همین قضایا ۳۱.۹۴۷ کیلوگرام تابلیت «K»، سه هزار و ۲۷۵ لیتر مشروب الکولی، ۹ هزار و ۸۲۲.۶۵۴ لیتر تیزاب و ۲۷ هزار و ۴۳۹.۴۶ کیلوگرام مواد کیمیایی جامد نیز ضبط شده‌ است.
در اعلامیه دادستانی آمده ‌است که براساس حکم محکمه، ۱۱۵ عراده موتر، ۱۷ عراده موترسایکل، ۵۷ میل سلاح مختلف‌ و ۵۸۷ سیت موبایل نیز مصادره شده ‌است.
گفته شده که طبق حکم محاکم، ۱۲ میلیون و ۵۷۰ هزار و ۱۴۶ افغانی و ۲۳ هزار و ۲۰ دالر امریکایی نیز به حساب قطعی خزانه دولت واریز شده‌ است.
وزارت امور داخله نیز پیش‌تر اعلام کرده ‌بود که در جریان ۱۰ سال گذشته بیش از ۳۰ هزار قاچاقچی مواد مخدر را در سراسر کشور بازداشت کرده‌ است.
وزارت داخله امروز اعلام کرد که در جریان سال ۲۰۱۹ میلادی، ۴۳۸ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر در میدان‌های هوایی، بازداشت شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا