آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

داعش در حال سربازگیری از غزنی/ دولت خبر ندارد!

منابع محلی در ولایت غزنی می‌گویند که شماری از جنگجویان «ازبیک» که با سلاح‌های سنگین مجهزند، در ولسوالی «خاک افغان» زابل زیر پرچم داعش اردو زده و در ولسوالی‌های ناوه، مقر، گیلان و قره‌باغ غزنی سربازگیری می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، جنرال حبیب‌الله از فرماندهان جهادی ولسوالی جاغوری به رسانه‌ها گفته است که افراد گروه داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شوند و بعداً در ولسوالی‌های ناوه و خاک افغان جابجا می‌شوند.
وی که چندین پاسگاه نظامی‌اش در همجواری ولسوالی‌های ناوه غزنی و خاک افغان زابل در حمایت از دولت مستقر است می‌گوید، تمامی فعالیت‌ها و مراکز این گروه زیر نظر است.
به گفته حبیب‌الله، افراد زیر امرش این توانایی را دارد تا هرنوع اقدام نظامی داعش را خنثا کنند.
وی بیان داشته که تا حالا اطلاعات دقیقی از اهداف این گروه در دست نیست؛ اما حمله بر ولسوالی‌های جاغوری، مالستان، گیلان و برخی مناطق زابل از اهداف احتمالی این گروه دانسته می‌شود.
از سوی دیگر، اسدالله کاکر معاون شورای ولایتی زابل و خالق داد اکبری عضوی شورای ولایتی غزنی نیز تایید می‌کنند که تروریستان داعش در مربوطات ولسوالی‌های خاک افغان و «دای‌چوپان» زابل حضور گسترده دارند.
آن‌ها نیز تایید می‌کنند که اعضای داعش از پاکستان وارد افغانستان می‌شوند و در ولسوالی‌هایی که نام گرفته شد، آموزش و تمرین نظامی می‌بینند و از آنجا به دیگر ولایت‌ها از جمله ارزگان فرستاده می‌شوند.
به گفته نمایندگان شورای ولایتی غزنی، دولت تاکنون در مقابل این گروه سکوت اختیار کرده و هیچ اقدام نظامی‌ علیه مراکز این گروه انجام نداده است.
اما جنرال محمد زمان فرمانده پولیس غزنی می‌‌گوید که از فعالیت این گروه در ولایت غزنی هنوز گزارشی به آن‌ها نرسیده است.
دو سال پیش نیز تروریستان خارجی با پرچم داعش در همین ولسوالی‌ها حضور داشتند که در چندین مورد اقدام به گروگان‌گیری مسافران کردند؛ اما پس از درگیری با طالبان منطقه را ترک کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا