آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

داغ شدن تب سیاست در آستانه انتخابات؛« حرکت ملی امید سبا» اعلام موجودیت کرد

جریان سیاسی « حرکت ملی امید سبا» که از سوی اسدالله خالد رییس پیشین امنیت ملی رهبری می‌شود، امروز پنجشنبه (۱۱ اسد ) در کابل اعلام موجودیت کرد.



جریان سیاسی « حرکت ملی امید سبا» که از سوی اسدالله خالد رییس پیشین امنیت ملی رهبری می‌شود، امروز پنجشنبه (۱۱ اسد ) در کابل اعلام موجودیت کرد.
اسدالله خالد در میان هوادارانش، کارکرد چهار ساله‌ حکومت وحدت ملی را به باد انتقاد گرفت و گفت:« حکومت کارکرد ضعیف خود را میراث حکومت گذشته می‌خواند که برای مردم افغانستان قابل قبول نیست.»
آقای خالد افزود که او و هوادارانش از گفت‌وگوهای سازنده در مورد صلح افغانستان حمایت کرده و اجازه نمی‌دهند که کشور به سوی بحران برود.
وی رهبران حکومت، به ویژه رییس‌ جمهور غنی را به قوم‌گرایی و ناکارایی متهم کرد و گفت که وضعیت افغانستان هر روز بدتر می‌شود.
رییس پیشین امنیت ملی می‌گوید که اگر افغانستان درست مدیریت شود، مردم در این کشور متحد هستند و هیچ وقت اجازه نمی‌دهند که افغانستان دستخوش نبرد کشورهای بیرونی شود.
وی به برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی نیز اشاره کرد و گفت که آمار کمیسیون مستقل انتخابات از شمار ثبت‌ نام رای‌دهندگان واقعی نیست.
آقای خالد گفت که کمیسیون انتخابات اعلام کرده که پیش از ۹ میلیون نفر در کشور ثبت‌ نام کرده‌اند که این آمار برای هیچ شهروند این کشور پذیرفتنی نیست.
او خطاب به حکومت گفت که مردم افغانستان خواهان برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه هستند، اما مهندسی انتخابات از سوی حکومت« خواب، خیال و جنون » خواهد بود.
این سومین جریان سیاسی است که توسط رؤسای پیشین امنیت ملی کشور ایجاد می‌شود.
پیش از این امرالله صالح و رحمت‌الله نبیل روسای اسبق امنیت ملی نیز جریان‌های سیاسی «روندسبز» و «محور ملی افغانستان» را راه‌اندازی کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا