آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

دانش: از دولت جدید امریکا می‌خواهیم روند صلح را بازنگری کند

معاون دوم‌ رییس جمهور در «کنفرانس ملی تقویت روند اطلاعات در سطح محلی» از دولت جدید امریکا خواست که روند گفت‌وگوهای صلح در دوحه را بازنگری کند.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد سرور دانش امروز دوشنبه(۱۹ عقرب) ابراز امیدواری کرده که با بازنگری مجدد روند گفت‌وگوهای صلح، مشکلات موجود رفع شود و همه جوانب به صورت مسئولانه‌تر و با دقت بیشتر و متکی بر واقعیت‌ها و حقایق از پروسه صلح حمایت کنند.

آقای دانش در این کنفرانس ملی که قبل از ظهر با حضور سخنگویان حکومت در ولایات و در تالار کنفرانس‌های وزارت دولت در امور صلح برگزار شد، با اشاره به چالش‌های موجود در گفت‌وگوهای صلح در قطر، مبنا بودن موافقت‌نامه دوحه برای مذاکرات صلح افغانستان را رد کرد و آن را نپذیرفتنی خواند.
معاون رییس جمهور تصریح کرد: «ما این موافقت‌نامه را نه امضا کرده‌ایم و نه طرف آن بوده‌ایم و نه آن را تأیید کرده‌ایم و از نگاه حقوقی و قانونی و تعهدات خود، در قبال جزئیات محتوای آن هیچ گونه مسئولیتی هم نداریم».
وی افزود که تنها مسئولیت و تعهد ما اعلامیه مشترک کابل و لویه جرگه مشورتی افغانستان و قطع‌نامه شورای امنیت ملل متحد برای اصل موضوع صلح و تعقیب همه موضوعات مورد اختلاف در میز مذاکره است.
معاون رییس جمهور گروه طالبان را به خاطر عدم‌انعطاف ناپذیری‌، عامل اصلی به بن‌بست کشیده شدن گفت‌وگوهای صلح و بی‌باوری مردم به گفت‌وگوهای صلح خواند و گفت: «به همین جهت اکنون مردم افغانستان به پروسه صلح بی‌باور شده اند و حق هم دارند که بی‌اعتماد و ناامید شوند».
دانش تأکید کرد که اگر طالبان به این خیال خام باشد که از راه جنگ بر دولت و مردم افغانستان پیروز می‌شود، کور خوانده است. زیرا مردم و دولت افغانستان در صف‌های فشرده تر از گذشته در دفاع از جمهوریت در کنارهم ایستاده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا