آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

داکتر عبدالله از توافق طالبان و امریکا استقبال کرد

رییس اجرایی حکومت در نشست شورای وزیران از توافق گروه طالبان و امریکا استقبال نموده و آن را قدمی مثبت در رسیدن به صلح پایدار عنوان نمود.

رییس اجرایی حکومت در نشست شورای وزیران از توافق گروه طالبان و امریکا استقبال نموده و آن را قدمی مثبت در رسیدن به صلح پایدار عنوان نمود.
به گزارش خبرگزاری دید، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت امروز دوشنبه(۲۸ دلو) در نشست شورای وزیران، توافق امریکا و طالبان را قدمی مثبت برای رفتن به طرف صلح در کشور خوانده و از آن استقبال کرد.
او گفت که امضای این موافقت نامه منوط به عملی شدن تعهد طالبان به کاهش خشونت در هفت روز است که دوام آن منتج به مذاکرات بین‌الافغانی و آتش‌بس دایمی و صلح پایدار در کشور شود.
عبدالله افزود که مردم افغانستان از هر قدمی که برای کاهش خشونت برداشته شود، و زمینه ساز شروع گفت‌وگوهای بین‌الافغانی گردد، استقبال می‌کند.
او گفت که بر دو طرف جنگ، دولت افغانستان و طالبان، لازم است که آنچه درباره کاهش خشونت بحث شده، مراعات کنند.
آقای عبدالله این اقدام را شروع یک فصل جدید در افغانستان دانست و افزود که این پایان کار نیست و آغازی است که مردم افغانستان حمایت خود را از آن اعلام کرده اند.
رییس اجرایی حکومت تاکید کرد که آینده و سرنوشت کشور مربوط به مذاکرات بین‌الافغانی می‌شود که مردم افغانستان در آن سهم داشته باشند و برای آینده و سرنوشت خود تصمیم بگیرند.
او از مقام‌های امنیتی خواست که درباره جزئیات کاهش خشونت کار ‌شود، برای عملی شدن آنچه را در توان دارد انجام داده و اراده خود را ثابت سازد و در همه سطوح این کار اعمال و به طرف متقابل هم ثابت بسازد که دولت اراده رفتن به طرف صلح را دارد.
گروه طالبان نیز اعلام کرده که مذاکرات این گروه با امریکا به پایان رسیده و سند توافقنامه صلح و ضمایم آن نهایی و به زودی امضا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا