آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

داکتر عبدالله: تفرقه در سطح سیاسی کشور، سبب ضعف ما در مذاکرات شده

رییس شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که تفرقه سیاسیون کشور سبب ضعف جبهه جمهوریت در مذاکرات صالح با طالبان شده است. او همچنان افزود کمی و کاستی‌های زیادی در جمهوری اسلامی افغانستان وجود دارد.


به گزارش خبرگزاری دید، داکتر عبدالله عبدالله که امروز یک‌شنبه ( ۱۷ حوت) در مراسم گرامی‌داشت از هشتم مارچ روز جهانی زنان در کابل صحبت می‌کرد، گفت که پراکندگی و تفرقه‌ای که در سطح سیاسی افغانستان وجود دارد، در نشان دادن قوت در تمثیل اراده و خواست‌های مردم افغانستان کمک نمی‌کند.
عبدالله همچنان گفت که به کمی و کاستی‌ها در جمهوریت و همچنان پراکندگی و تفرقه در سطح سیاسی افغانستان باید رسیدگی شود. به گفته‌ او، همه باید به این نتیجه برسند که با باورهای متفاوت در یک جامعه در صلح زندگی کنند.
او تأکید کرد در صورتی که یک طرف فکر کند که از طریق جنگ و با استفاده از فُرصت‌های کوتاه‌مدت می‌تواند بر اوضاع مسلط شود، راه رسیدن به صلح را جدا می‌کند.
رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افزود که صلح سال‌هاست که خواست مردم افغانستان است و با وجودی که امروز وضعیت فرق کرده و زمینه برای مذاکرات فراهم شده، اما هنوز هم توقعی را که مردم از پیشرفت در مذاکرات صلح داشت، به‌ دست نیامده است.
آقای عبدالله در بخشی از صحبت‌هایش به طرح جدید ایالات متحده‌ امریکا زیر نام «طرح دولت انتقالی صلح» نیز اشاره کرد و گفت که این طرح به‌حیث یکی از نظریات برای تسریع روند صلح است.
عبدالله گفت: «از مطرح شدن نظریات باید خوف نداشته باشیم. نظریات مطرح می‌شود، باید رویش بحث شود و بالآخره همان چیزی که خواست مردم افغانستان است در آن جستجو شود و چیزی که کمبود دارد اصلاح شود و اگر مشکلاتی وجود دارد، مشکلاتش برجسته شود».
طبق اظهارات عبدالله، شورای عالی مصالحه‌ ملی این طرح را با تمام اقشار مردم افغانستان شریک می‌کند و هرگاه نیاز به تصمیم‌گیری باشد، نظریات مردم را نیز در نظر خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا