آخرین اخبارافغانستانزنان

دختر هراتی، برنده مدال دانشجوی برتر جهانی در هند شد

مرضیه رها رحمانیار که باشنده اصلی ولایت هرات می‌باشد و در مقطع ماستری در کشور هندستان تحصیل می‌کند، موفق به دریافت مدال بهترین دانشجوی بین‌المللی دانشگاه پونه در این کشور شد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد آصف رحیمی والی هرات درخشش و توانایی این بانوی جوان و مستعد را قابل‌قدر خواند و موفقیت‌های بیشتری را به این بانو و سایر جوانان آرزو کرد.
بانو رها رحمانیار که در رشته مطالعات زنان در مقطع ماستری درس می‌خواند، چندی پیش دانشجوی نخبه در میان دانشجویان بیشتر از ۱۰۰ کشور جهان نیز معرفی شده بود.
دانشگاه پونه در هند، هر سال فستیوال بین‌المللی جوانان را بین دانشجویان در عرصه‌های مختلف ورزشی و علمی برگزار می‌کند.
در فیستیوال سال ۲۰۱۸ این دانشگاه، مرضیه رها رحمانیار از افغانستان و «ایراندا» از کشور سریلانکا توانستند این مدال را کسب کنند.
این مدال در مراسم فستیوال فرهنگی با حضور هزاران تن از دانشجویان و مسئولان این دانشگاه به مرضیه رها رحمانیار و آقای ایراندا تفویض گردید.
گفتنی است که معیار انتخاب بهترین دانشجوی بین‌المللی سال، در این دانشگاه نمرات بالا و فعالیت‌های علمی، تحقیقی و مدنی می‌باشد.
مرضیه رها رحمانیار یک تن از فعالان حقوق زن در هرات نیز بوده که در سال ۱۳۹۵ از رشته جامعه شناسی دانشگاه هرات به عنوان اول نمره عمومی فارغ شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا