آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

رییس جمهور غنی:

درباره رویداد فاریاب تحقیق می‌شود/ طالبان دلیلی برای ادامه جنگ ندارند

محمد اشرف غنی رییس حکومت وحدت ملی امروز یکشنبه در یک نشست خبری در ارگ، روی موضوعات مختلف جاری در کشور سخن گفته و تاکید کرد که بدرفتاری نیروهای امنیتی پذیرفتنی نیست و اعلام کرد که در مورد رویداد فاریاب دستور تحقیق داده است.



محمد اشرف غنی رییس حکومت وحدت ملی امروز یکشنبه در یک نشست خبری در ارگ، روی موضوعات مختلف جاری در کشور سخن گفته و تاکید کرد که بدرفتاری نیروهای امنیتی پذیرفتنی نیست و اعلام کرد که در مورد رویداد فاریاب دستور تحقیق داده است.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور غنی در بخشی از اظهارات خود گفت: تمام نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در برابر قانون مسئولیت دارند و به مردم پاسخگو می‌باشند و لازم است تا مطابق به احکام و ارزش‌های دینی، قوانین نافذه کشور، ارزش‌های حقوق بشری و موازین انسانی، رفتار کنند.
او گفت: برای من به‌حیث سرقوماندان اعلی قوای مسلح کشور هر نوع رفتار نیروهای امنیتی و دفاعی کشور که در مغایرت با اصول و قوانین نافذه کشور باشد، به هیچ وجه قابل قبول نیست.
آقای غنی تأکید کرد: هر نوع رفتار نظامیان کشور در مغایرت با قانون اساسی و کشته شدن غیر نظامیان در عملیات‌ها غیر قابل قبول است و این نیروها در برابر مردم پاسخگو هستند.
رییس جمهور غنی اما از بازداشت قیصاری و برخی فرماندهان محلی دیگر دفاع کرده و آن را بر اساس قانون و خواست مردم خوانده گفت که اقدامات در این زمینه قانونی انجام شده و با افراد مسلح غیر مسئول برخورد جدی خواهد شد.
رییس جمهور غنی در حالی از تحقیق در مورد رویداد فاریاب حرف می‌زند که اخیراً عکس‌ها و فایل ویدئویی در شبکه‌ها اجتماعی به نشر رسید که در آن نظامیان به افرادی که بازداشت شده توهین کرده و آنان را شکنجه می‌کنند.
رییس جمهور غنی همچنان در مورد خواست احزاب سیاسی مبنی بر باطل شدن ثبت نام رای دهندگان که روز گذشته از سوی برخی چهره‌های سیاسی مطرح شد، واکنش تند نشان داده و آنان را به قضاوت کردن غیر منصفانه متهم کرد.
غنی افزود که چنین چیزی در زمان باقی مانده ممکن نیست و باید انتخابات بر اساس جدول زمان‌بندی شده انجام شود.
رییس جمهور غنی در بخشی دیگر از سخنانش در مورد مسئله صلح و مذاکره با طالبان گفت که با نشست‌های اخیر عالمان دینی در جهان اسلام، دیگر طالبان دلیلی برای ادامه جنگ ندارند و باید روی گزینه مذاکره و تفاهم فکر کنند.
در این نشست خبری همچنان رییس جمهور غنی روی برگشت جنرال دوستم سخن زده و افزود که زمینه‌ها برای برگشت جنرال دوستم زیاد است و در این مورد با دادستانی کل صحبت شده است.
با این همه، پس از بازداشت نظام‌الدین قیصاری نارامی‌های زیادی در شمال کشور رخ داد و معترضان حکومت را متهم کردند که در پی تصفیه قومی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا