آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

نهضت اسلامی:

در حمایت از عطا محمد نورحتی یک قدم هم کوتاه نمی‌‏آییم

مولوی مختار مفلح رییس نهضت اسلامی افغانستان، حلقه درون ارگ را به دشمنی با مجاهدین متهم کرده می‌گوید که مجاهد بودن نزد ارگ‌نشینان جرم پنداشته می‏شود و در حمایت از عطا محمد نور حتی یک قدم هم کوتاه نمی‏آییم.
به گزارش خبرگزاری دید، مولوی مختار مفلح رییس حزب نهضت اسلامی افغانستان؛ امروز دوشنبه (۱۸جدی) در یک نشست خبری در کابل،از آنچه که دشمنی ارگ نشینان با مجاهدین می‌خواند به شدت انتقاد کرد.
آقای مفلح گفت:« کسانی‌که در ارگ ریاست جمهوری هستند، مجاهد بودن را جرم تلقی کرده و علیه شخصیت‌های ملی و وطن‌دوست دسیسه‌سازی می‌کنند.»
وی افزود:« تیمی که در ۱۷ سال گذشته بر مردم افغانستان حکومت کرده به صورت مداوم علیه مجاهدین دسیسه نموده، آن‌ها را از مناسبات قدرت و سیاست به حاشیه کشیده ومثل مار مجاهدین را نیش زده است.»
آقای مفلح با اشاره به تنش‌های اخیری که بین ارگ و بلخ بالا گرفته بیان داشت:« این وضعیت نشان‌دهنده آن است که مردم از شخصیت‌های ملی حمایت نموده و نمی‌خواهند که یک حلقه نفاق‌افگن آنان را کنترول کنند.»
در همین حال، رییس نهضت اسلامی موضع عطامحمد نور والی بلخ را نیز جایگاه حمایت از حقوق مردم دانسته بیان داشت که آقای نور در برابر توطئه‌ای که ارگ‌نشینان علیه مجاهدین به راه انداخته‌اند مقاومت کرده و برای دفاع از حقوق مردم پا پیش گذاشته است.
رییس نهضت اسلامی همچنان با اشاره به مسئله حمایت قاطعانه حزب جمعیت اسلامی از موضع آقای نور و وارد شدن این حزب در گفت‌وگو ها با ارگ ریاست جمهوری، بیان داشت که این موضوع نشان‌دهنده وسعت دید و شکیبایی مجاهدین بوده و نباید از سوی ارگ به ضعف تعبیر شود.
وی افزود:« حزب جمعیت نه از سر مجبوریت بلکه با عقلانیت سیاسی که دارد به خاطر احترام گذاشتن به مصالح عمومی ملت گفت‌وگو را برگزیده و در این موضع خود حمایت همه جانبه مردم را نیز با خود دارد».
او تاکید کرد: مجاهدین و سران حزب جمعیت درحمایت از آقای نور یک وجب هم کوتاه نمی آیند.
رییس نهضت اسلامی با اشاره تلویحی به سیاست‌مدارانی که با تیم ارگ همراه شده‌اند نیز بیان داشت:« اینان که به دلیل برخورداری از مناصب حکومتی ستایش‌گران ارگ شده‌اند، باید بدانند که ملت از آن‌ها فاصله گرفته و یک روزی سرنوشت مشابه در انتظارشان خواهد بود».
در همین حال سید برهان الدین خلیلی نماینده جمعیت اسلامی در این مراسم، پروپاگندا و موضع‌گیری‌های خصمانه برخی چهره‌ها علیه احمد شاه مسعود (قهرمان ملی کشور) را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
با این همه، دو روز پیش عبیدالله بارکزی عضو مجلس نمایندگان در نشست این مجلس به شدت به احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور تاخت.
این روز‏ها در بخش‏های مختلف کشور در همایش‏هایش سیاسی و مردمی از عطا محمد نور اعلام حمایت صورت می‏گیرد و او را تنها قهرمانی می‏دانند که یک تنه در برابر زورگویی ارگ ایستاده است.
اختر سهیل – خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا