آخرین اخبارافغانستانفرهنگ و دانش

طاهر زهیر:

در سال روان برای ۱۰۶ رسانه جواز دادیم و جواز ۳۳ رسانه تمدید شد

مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گویند که در سال ۱۳۹۹ خورشیدی این وزارت برای ۱۰۶رسانه جواز فعالیت صادر کرده و همچنان جواز ۳۳ رسانه دیگر را تمدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری دید، طاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز (سه شنبه) در برنامه حساب دهی دولت به ملت گفت که این وزارت در سال مالی گذشته موفق شد تا دو میلیون دالر برای حفظ و نگهداری و همچنین ترمیم منار جام از صندوق وجهی ایتلاف بین‌المللی حفاظت از میرات فرهنگی، کمک دریافت کند.
او گفت که در سال مالی ۹۹ خورشیدی ۵۰۰ اثر باستانی کشف شده و همچنین ۳۰ نقطه باستانی نیز در کشور شناسایی شده است.
سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ بیان کرد که این وزارت سیستم ثبت آنلاین عواید افغان اعلانات را ایجاد کرده است و با ۱۷ وزارت خانه برای نشر اعلانات تفاهم صورت گرفته است.
او گفت که تمدید فعالیت ۳۳ رسانه، بررسی ۳۱ شکایت از تخلفات رسانه‌ای و صدور جواز به ۱۰۶ رسانه از سوی کمیسیون رسانه‌های همگانی، از عمده ترین اقدامات نشراتی سال مالی ۱۳۹۹ است.
او در همین حال گفت، مجموع عوایدی که از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ در سال مالی ۱۳۹۹ جمع آوری شده است، به ۲۵۲ میلیون افغانی می‌رسد.
زهیر، مرمت آبده‌های تاریخی، مرمت بالاحصارها، اعمار ومرمت برخی اماکن فوق‌العاده مهم از رجال فرهنگی، تاریخی و تمدنی، احیا و برجسته سازی هنرهای غیر ملموس، برگزاری سیمینار بین‌المللی عرفان وتسامح وسیمینار بین‌المللی بخاری و ترمذی را از مهمترین برنامه‌های وزارت اطلاعات و فرهنگ در سال مالی۱۴۰۰عنوان کرد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا