آخرین اخبارافغانستانحکومتسیاستشورای ملی

رییس جمهور غنی:

در ماه‌های آینده با اعضای شورای ملی در مورد روند صلح بیشتر مشوره می‌شود

رییس جمهور اشرف غنی با رییس و اعضای مجلس نمایندگان دیدار کرد و بر انجام مشوره بیشتر در روند صلح با اعضای این مجلس تاکید کرده است.

به گزارش خبرگزاری دید، در این دیدار که صبح امروز سه‌شنبه(۵حوت) در ارگ انجام شد، رییس جمهور غنی از اعضای ولسی جرگه به خاطر تصویب بودجۀ ملی سال مالی ۱۴۰۰ تشکر کرده، گفت که افغانستان نسبت به هر زمان دیگر برای رسیدن به صلح پایدار و عادلانه در موقف بهتر قرار دارد.
وی افزود که در این بخش در ماه‌های آینده با شورای ملی مشورت‌ها انجام خواهد شد و زمینۀ مذاکرات جدی که یک راه حل پیدا شود، فراهم خواهد گردید.

رییس جمهور گفت که احترام به شورای ملی همانند احترام به قانون اساسی و جمهوریت می‌باشد و بدون همکاری و تشریک مساعی سه قوه، قانون اساسی به مخاطره می‌افتد.
رییس جمهور غنی تصریح کرد که مشورت‌های بیشتر را با ولسی جرگه انجام خواهیم داد و ابتدا با هیئت رهبری و بعداً با تمام کمیسیون‌ها به گونه جداگانه دیدار خواهم کرد و نظر آنان و موکلین شان را شنیده و بر اساس آن فیصله خواهیم نمود.

رییس جمهور غنی با اشاره بر این که مردم از قشر سیاسی اعتماد می‌خواهند، به مسئولین وزارت مالیه هدایت داد تا در بودجه سازی تغییر اساسی بیاورند. وی اعلام نمود که پس از دو ماه بودجه سازی به صورت مشورتی سرتاسری ملی با شما، آغاز می‌گردد و باید معیارها واضح و مشخص باشند.
وی با بیان این که کمک های جامعۀ بین المللی در کنفرانس جنوا مشروط است، خواهان همکاری شورای ملی به خاطر برآورده شدن تعهدات به ملت و جامعه بین المللی گردید.
رییس جمهور در اخیر سخنانش گفت که یک فصل جدید همکاری میان قوای اجرایی و مقننه آغاز شده و مشترکاً خواست‌های ملت را عملی خواهیم ساخت.
گفتنی است که روز گذشته بودجه ملی سال مالی ۱۳۹۹ خورشیدی از سوی مجلس نمایندگان پس از دو بار رد، تایید شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا