آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

محمد محقق:

در هوتل‌های لوکس قطر حرف‌های دروغینی در مورد صلح گفته می‌شود

محمد محقق در یادداشتی نوشته است که در قطر حرف‌های دروغینی در مورد تامین صلح گفته می‌شود و طالبان هیچ نوع اراده برای رسیدن به صلح ندارند. او افزوده که بحث صلح بیشتر شعار انتخاباتی و سیاسی برخی سیاستمداران دور و نزدیک است تا یک پروسه جدی.

به گزارش خبرگزاری دید، محمد محقق از سیاسیون کشور امروز دوشنبه(۲۸ میزان) در یادداشتی فیسبوکی نسبت به روند صلح اظهار نگرانی نموده و آن را شعارهای سیاسی و انتخاباتی یک مشت سیاست مدار دور و نزدیک خوانده است.
متن کامل:
روايات متناقض از روند جنگ جارى افغانستان درعرصه حرف وعمل، در داخل وخارج كشور:
در خارج كشور ٣٨ روز است كه در هوتل‌هاى لوكس قطر حرف‌هاى دروغين صلح است، صلحى كه هم طالبان می‌دانند كه اراده به آن ندارند وآن‌ها معتقدند كه (يا همه چيز يا هيج چيز ) و هم مردم افغانستان می‌دانند كه اين حرف‌ها و بحث‌ها جنبه عملى ندارد فقط سياستمداران دور ونزديک جهان براى پيشبرد بازى‌هاى سياسى وانتخاباتى شان با طرح شعارهاى منحرف كننده صلح، خاک در چشم مردم جنگ‌زده افغانستان می‌زنند و به فريب دادن مردم مشغولند، در واقع همان جنگ سر لحاف ملا نصرالدين است وصلحى در كار نيست. من قبلاً گفته بودم كه صلح به شاخ آهو آويزان است و آهو هم در كوه‌هاى پامير كه پيداكردنش كار حضرت فيل است.
جنگ‌هاى خانمانسوز هلمند، حملات ويرانگر غور و جنگ ششماهه ونيم كوهستانات شمال شاهد اين مدعا است كه هزاران نفر را به خاک و خون كشيدند و حادثه انفجار غور كه ۱۵۰ نفر شهيد و زخمى بر جاى گذاشت، دقيقاً دو روز بعد ازين واقع شد كه نماينده خاص ايالات متحده امريكا در امور صلح افغانستان گفت كه با طالبان به نتايج خوبى مبنى بر كاهش خشونت‌ها رسيديم، واين هم شد نتيجه توافق خوب كه ارواح شهداى غور شاد باد و در غم شان شريكيم.
جالب است كه نشانه‌هايى از همسويى با تروريزم مشاهده می‌شود كه حاكمان فعلى دنياى غرب بر ملت ما منت می‌گذارند كه ما شما را بيست سال خيرات داديم و چند تريليون دالر را سرتان بر باد كرديم و ديگر نمی‌دهيم و نمی‌كنيم وامكانات نظامى شان را در اختيار دولت نمی‌گذارند و روادار ما نيستند، ظاهراً ياد شان رفته كه در روزگارى كه بلوک شرق يا بلوک كمونيسم گلوى شان را می‌فشردند اين ملت سر بلند افغانستان بود كه چنگال كمونيزم و ماركسيزم- لنينيزم را از گلوى آن‌ها و جهان خلاص كردند كه امروز نفس راحت می‌كشند و در مقابله با تروريزم بين‌المللى نيز در خط مقدم نبرد بوديم و هستيم، اگر مدعيان دروغين مبارزه با تروريزم امروز سنگر عوض می‌‌كنند و در صف متحد با تروريزم قرار می‌گيرند اين ازدواج نامقدس و اين ماه عسل مبارک شان باشد.
استاد حاجى محمد محقق
رهبر‌حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان
٢٨ ميزان ١٣٩٩

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا