آخرین اخباراسلایدشوافغانستانصحت

در یک ماه آینده شاهد بدترین حالت شیوع کرونا خواهیم بود

خبرگزاری دید: به دنبال افزایش آمار ابتلا به کرونا در کشور و گسترش موج سوم این ویروس، سرپرست وزارت صحت عامه می‌گوید که در یک ماه آینده شاهد بدترین حالت کرونا در کشور خواهیم بود.


وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه امروز چهارشنبه( ۱۹ جوزا) در یک نشست خبری در کابل گفت که افغانستان در وضعیت بحرانی شیوع ویروس کرونا قرار داد و «هنوز چراغ سبز دیده نمی‌شود».
سرپرست وزارت صحت عامه افزود که خشم ویروس کرونا در موج سوم به مراتب بیشتر از موج‌های اول و دوم آن است. به گفته‌ او، هنوز نزولی در گراف انتشار موج سوم این ویروس در افغانستان مشاهده نشده است.
از سویی هم، او گفت آماری که از سوی وزارت صحت عامه مبنی بر موارد ابتلا و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا منتشر می‌شود، واقعی نیست. به گفته‌ آقای مجروح آمار واقعی به‌ مراتب بیشتر از آن‌ها است.
سرپرست وزارت صحت عامه افزود که براساس یک سروی که این وزارت در پنج ولایت انجام داده است، ۲۸ تا ۳۲ درصد دانش‌جویان و دانش‌آموزان به ویروس کرونا مبتلا اند.
وحید مجروح از مردم خواست که به توصیه‌های صحی وزارت صحت عامه در مورد جلوگیری از شیوع کرونا عمل کنند. او تأکید کرد: «آن چه که برای هم‌وطنان ما مبرهن است، متأسفانه افغانستان روزهای سختی را می‌گذراند. این روزها مستلزم همکاری همه است».
از سویی هم، آقای مجروح گفت که کمبود آکسیجن در افغانستان یک چالش جدی است، اما هنوز نیازهای بیماران رفع شده است.
او همچنین افزود که شماری از شفاخانه‌های خصوصی و مردم در مصرف آکسیجن اسراف می‌کنند. سرپرست وزارت صحت عامه گفت که شرکت‌های خصوصی از سه‌هزار و ۵۰۰ بالون آکسیجن، ۲۰۰ تا ۳۰۰ بانون آکسیجن را به شفاخانه‌های دولتی و متباقی آن را به شفاخانه‌های خصوصی توزیع می‌کنند.
او از شفاخانه‌های خصوصی خواست که در مصرف آکسیجن صرفه‌جویی کنند.
آقای مجروح گفت که تعداد مبتلایان در هفته‌ جاری نسبت به هفته‌ گذشته ۱۸۰ تا ۲۰۰ فیصد افزایش یافته است.
وزارت صحت عامه گفته، در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۴۳ مورد مثبت ویروس کرونا در کشور شناسایی شده‌ و ۵۱ نفر نفر هم از اثر مریضی کووید-۱۹ فوت کرده‌ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا