آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

ده‌ها تن کشته و زخمی؛ تلفات سنگین طالبان در قندهار و کندز

وزارت دفاع ملی اعلام کرده است که در پی راه‌اندازی عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی در ولایت‌های قندهار و کندز، دست ‌کم ۴۲ جنگجوی گروه طالبان کشته شده‌ است.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت دفاع ملی امروز سه‌شنبه(۳۰ جدی) در خبرنامه‌ای اعلام کرده است که در نتیجه عملیات پیشگیرانه نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در ولایت قندهار، دست‌کم ۲۷ جنگجوی گروه طالبان کشته شده و ۱۲ تن دیگر این گروه زخمی شدند.
خبرنامه افزوده است که این جنگجویان هنگامی با عملیات پیشگیرانه نیروهای امنیتی مواجه شدند که می‌خواستند بالای پاسگاه‌های این نیروها در ولسوالی‌های ارغنداب، پنجوایی و میوند حمله کنند.
در خبرنامه همچنان آمده است که تیم انجنیری قول اردوی ۲۰۵ اتل ۱۳ حلقه ماین را که از سوی طالبان در مربوطات ولسوالی ژیری این ولایت جابجا گردیده بود، کشف و خنثی کردند.


از سویی هم، این وزارت در یک خبرنامۀ دیگر گفته است که نیروهای امنیتی حمله جنگجویان طالبان را در ولسوالی دشت ارچی و باغ شرکت ولایت کندز عقب راندند که در نتیجه آن ۱۵ طالب کشته شده و ۱۲ تن دیگر این گروه زخمی شدند.
در خبرنامه آمده است که در این درگیری ۴ تن از نیروهای امنیتی نیز کشته شده‌ است. اما محمدیوسف ایوبی رییس شورای ولایتی کندز می‌گوید در این درگیری دست‌کم ۱۳ نیروی امنیتی و ۴ نیروی خیزش مردمی کشته شده است.
کندز در شمال و قندهار در جنوب از ناامن‌ترین ولایت‌های کشور می‌باشد. جنگجویان طالب در مرکز ولسوالی‌های این دو ولایت حضور فعال دارند. به همین دلیل، گراف ناامنی در هردو ولایت همیشه روبه افزایش بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا