آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

دو قانونگذار امریکایی به ملل متحد: از به رسمیت شناختن طا-لبان خودداری شود

خبرگزاری دید: دو عضو پارلمان امریکا در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، از آنتونیو گوترش خواسته‌اند که از به رسمیت شناخته شدن طا-لبان خودداری شود.


لندزی گراهام و مایکل والتز دو عضو جمهوری خواه پالمان امریکا در این نامه که به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحده نوشته‌اند، از قید «به هر قیمتی» استفاده کرده و بر عدم به رسمیت شناخته شدن طا-لبان تاکید کرده‌اند.
در این نامه که روز چهارشنبه (۲۶ عقرب) فرستاده شده، ضمن ابراز نگرانی از به رسمیت‌شاخته شدن طالبان از سوی سازمان ملل، همچنین آمده است که چنین اقدامی با ارزش‌هایی که سازمان ملل در پی ترویج آن است، در تضاد قرار دارد.
در نامه آمده است که کرسی سازمان ملل نباید به یک گروه که اعضای آن به‌عنوان دهشت‌افگن درج فهرست شده‌اند، داده شود.
در نامه همچنین تأکید شده است که تحریم‌های سازمان ملل علیه گروه طا-لبان لغو نشود و کرسی افغانستان در این سازمان نیز در اختیار نماینده‌ حکومت پیشین افغانستان گذاشته شود.
این دو عضو کانگرس امریکا گفته‌اند که طا-لبان به ‌دلیل رفتاری که تا کنون از خود نشان داده‌اند، مستحق به رسمیت‌شناخته شدن در عرصه‌ جهانی نیستند.
آنان استدلال کرده‌اند که عضویت طا-لبان در سازمان ملل، مشروعیت این سازمان را به‌عنوان یک نهاد جهانی زیر پرسش قرار می‌دهد.
لندزی گراهام عضو مجلس سنا و مایکل والتز عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده‌ امریکا اند. این دو قانون‌گذار امریکایی در نامه‌‌شان نوشته‌اند که طالبان حقوق زنان و دختران افغان را نقض و آزادی بیان و مطبوعات را سرکوب کرده‌اند.
همچنین براساس این نامه، طا-لبان روابط خود را با سازمان‌های تروریستی خارجی از جمله القاعده تحکیم می‌کنند و همکاران پیشین نیروهای امریکایی و ناتو را نیز تعقیب و سپس به قتل می‌رسانند.
گراهام و والتز نوشته‌اند که پس از سقوط حکومت پیشین افغانستان، نیاز به کمک به این کشور افزایش یافته است، اما طا-لبان از این کمک‌ها به سود خود استفاده و آن‌را به کسانی توزیع می‌کنند که حامی رژیم‌شان هستند.
آنان وضعیت را غیرقابل قبول دانسته و تأکید کرده‌اند که سازمان ملل متحد مسئولیت دارد تا اطمینان حاصل کند که کمک‌ها به افراد نیازمند توزیع می‌شود و از آن برای پیش‌برد اهداف سیاسی طا-لبان استفاده نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا