آخرین اخبارافغانستانسیاستمنطقه

دیدار ربانی با رحمان/ مسایل اقتصادی و امنیت بررسی شد

صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور روز گذشته با امام على رحمان رییس جمهور و سراج‌الدين اصیلوف وزیر خارجه تاجیکستان دیدار و روی مسایل مهم منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجه کشور از اشتراک دولت جمهورى تاجيكستان در سطح بلند در نشست‌هاى «ريكا»، پروسه استانبول و نشست تاشكند و علاقه تاجيكستان به صلح در افغانستان سپاسگزارى كرده، جمهورى تاجيكستان را يک كشور با اهميت در منطقه خواند.
در همین حال ریيس جمهورى تاجيكستان نيز، مبارزه با تروريزم و مواد مخدر را براى افغانستان و تاجيكستان و همچنان تمام منطقه و جهان حياتى دانسته، خواستار همكارى‌هاى بيشتر منطقه‌ای و اجماع جهانى در اين راستا شد.
ربانی در ادامه به خاطر بلندبردن همكارى‌هاى فرهنگى و تحصيلى ميان دو كشور صحبت کرد و خواستار فراهم‌كردن بورسيه‌هاى تحصيلى ماسترى و دكتورا براى دانشگاه‌هاى كشور شد.
همچنان سراج‌الدين اصیلوف از اشتراک صلاح‌الدین ربانى در بيست و سومين نشست وزيران امور خارجه كشورهاى عضو سازمان همكارى‌هاى اقتصادى (ايكو)، سپاسگزارى كرد.
اصیلوف در ادامه خاطر نشان کرد که ثبات در افغانستان ثبات در منطقه است، و خواستار گسترش هرچه بيشتر روابط ميان دو طرف شد.
همچنين وزير امور خارجه كشور؛ از دولت جمهورى تاجيكستان خواست تا کونسلگرى اين كشور را در كندز بازگشایی كند.
این در حالی است که دو طرف در باره موضوعات سياسى، روابط اقتصادى، امنيتى، مبارزه با تروريزم، پروژه كاسا۱۰۰۰ و خط آهن ميان تاجيكستان، افغانستان و تركمنستان بحث و تبادل نظر کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا