آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

دیدار رهبری جمعیت اسلامی با اشرف غنی/ رهبری جمعیت: قیمت صلح باید مشخص باشد


صلاح الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی، عطامحمد نور رییس شورای اجرایی و محمد اسماعیل خان از اعضای ارشد شورای رهبری جمعیت اسلامی امروز جمعه( ۲۵
عقرب) با محمداشرف غنی در مورد روند و فرایند صلح کشور، دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، در این دیدار رهبری جمعیت اسلامی با تاکید بر نیاز مردم و کشور به صلح، تاکید کرد که شورای عالی صلح از طریق لویه جرگه عنعنوی شکل گرفته و لغو آن به نفع مردم و کشور نیست و بهتر است در جنب آن، بورد مشورتی محدود در چارچوب ریاست دفتر و یا اداره امور ریاست جمهوری متشکل از افراد نخبه، مجرب و متعهد تشکیل و برای صلح کار کند.
در این دیدار از سوی رهبری جمعیت اسلامی عنوان شد:« جمعیت متعهد به کمک برای صلح است، اما صلحی که مدیریت آن بدست افغان‌ها باشد و از طریق یک هیئت مقتدر، متعهد و همه شمول با حضور احزاب سیاسی، نهادهای مدنی و حکومت افغانستان بدست بیاید. صلحی که مردم توقع دارند قیمت گزافی از آنان نگیرد و قیمت آن مشخص باشد.»
همچنان در این دیدار رهبری جمعیت اسلامی تاکید کرده است که« در مسئله صلح کشور باید پای قدرت‌های کلان جهان، کشورهای همسایه و منطقه کشانده شود» تا با در نظرداشت منافع تمام طرف‌ها صلح پایدار در کشور تامین گردد.
وضعیت امنیتی کشور
از سویی هم، سران جمعیت اسلامی به رییس جمهور غنی سفارش کردند که به گزارش‌های دروغین برخی مسئولان نهادهای امنیتی توجه نکرده و مسئله امنیت را به گونه واقعی بررسی کند.
با این همه، گزارش شده که محمد اشرف غنی امروز جمعه با برخی دیگر از سران احزاب سیاسی نیز دیدار کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا