آخرین اخبارافغانستانسیاست

دیدار محقق و سیاف همزمان با سفر امیرخان متقی به تهران

خبرگزاری دید: محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان از دیدارش با عبدالرب رسول سیاف از رهبران جهادی خبر داده است.

محمد محقق امروز دوشنبه(۲۰ جدی) در صفحه فیسبوکش نوشته است که در دیدار با استاد سیاف روی حوادث جاری در افغانستان بحث و تبادل نظر شده است.
به نظر می‌رسد دیدار آقایان محقق و سیاف پس از سفر امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طا-لبان به تهران و نشر اخباری مبنی بر دیدار او با احمد مسعود و اسماعیل خان از رهبران جبهه مقاومت ملی صورت گرفته است.
دیدار احمد مسعود و اسماعیل خان با امیر خان متقی از سوی ذبیح‌الله مجاهد تایید گفته شده که از سوی سرپرست وزارت خارجه به آنان اطمینان داده شده که بدون هیچ تشویشی می‌توانند به کشور خود برگردند.
با این حال، محمد محقق و عبدالرب رسول سیاف با جمعی از سیاسیون دیگر «شورای مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان» را تشکیل داده و تاکید کرده‌اند که به مقاومت ادامه می‌دهند.
این شورا چندی پیش همزمان با برگزاری هفدمین اجلاس فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد با نشر بیانیه‌ای از این سازمان خواستند که حکومت طا-لبان را به رسمیت نشناسد.
گفتنی است که چندی پیش محمد محقق نیز از ایران دیدار کرده و با حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رییس جمهور آن کشور برای افغانستان دیدار داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا