آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

دیدار وزیر خارجه آلمان با رییس جمهور غنی؛ کمک‌های نظامی به افغانستان ادامه می‌یابد

رییس جمهور اشرف غنی شامگاه روز گذشته با هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در ارگ ریاست جمهوری دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار وزیر خارجه آلمان تاکید کرده که کمک‌های نظامی و بشر دوستانه آلمان برای افغانستان ادامه خواهد داشت.


به گزارش خبرگزاری دید، ارگ ریاست جمهوری خبر داده که در این دیدار دو طرف در خصوص روابط افغانستان و آلمان، روند صلح و اقدامات بعدی در این روند صحبت کرده‌اند.
در خبرنامه ارگ آمده که رییس‌ جمهور غنی از کمک و همکاری آلمان با افغانستان در عرصه‌های مختلف قدردانی و از فصل جدید روابط افغانستان با جامعه بین‌المللی استقبال کرده است.
آقای غنی گفته است: «روابط میان دو کشور براساس احترام متقابل و منافع مشترک به پیش خواهد رفت».
در همین حال، هایکو ماس وزیر خارجه‌ آلمان گفته است که علی‌رغم خروج نیروهای آلمان از افغانستان، تعهد کشورش با حکومت و مردم افغانستان پابرجاست.
او تاکید کرده است که کمک‌های نظامی، بشردوستانه و انکشافی آلمان به افغانستان ادامه خواهد یافت و «ما در هرگونه شرایط در کنار مردم افغانستان ایستاد هستیم».
همزمان با این، قصر سپیدار نیز از دیدار عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی با هایکو ماس خبر داده است.


براساس خبرنامه‌ سپیدار، هایکو ماس گفته است که کشورش به حفظ دستاوردهای سال‌های اخیر، به ویژه حقوق زنان در افغانستان متعهد است.
او همچنان گفته است که کشورش از تلاش‌های صلح و اهمیت ادامه‌ مذاکرات دوحه حمایت و بر یافتن راه حل سیاسی همه ‌شمول برای برون‌رفت از بحران کنونی در افغانستان تاکید می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا