آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

دیدار و رایزنی معاون وزیر خارجه امریکا با رهبران حکومت در مورد صلح

الیس ویلز معاون وزیر امور خارجه‌ ایالات متحده‌ امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی، روز یک‌شنبه (۲۲ ثور) به کابل آمده و در دیدار جداگانه با رهبران حکومت وحدت ملی در مورد روند صلح و برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری بحث و گفت‌وگو کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه‌ ریاست‌ جمهوری آمده است که خانم ویلز در دیدار با رییس‌ جمهور غنی در ارگ، در مورد پیشرفت‌ها در روند صلح، نتایج و برگزاری موفقانه‌ ‌جرگه‌ مشورتی صلح و اهمیت برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری در زمان تعیین‌شده‌ آن بحث و گفت‌وگو کرده است.
در اعلامیه همچنان گفته شده است که دو طرف در این دیدار در رابطه به راهکار بازنگری کمک‌های غیرنظامی به‌خاطر حکومت‌داری خوب و رسیدن به خودکفایی نیز بحث و تبادل نظر کرده‌اند.
گفتنی است که راهکار بازنگری کمک‌های غیرنظامی اخیراً از سوی رییس‌ جمهور غنی در نامه‌ای به رییس‌ جمهور ترامپ پیشنهاد شده است.
ریاست اجرایی نیز در اعلامیه‌ای گفته است که خانم ویلز در دیدار با داکتر عبدالله رییس اجرایی کشور در رابطه به صلح و انتخابات بحث و گفت‌وگو کرده است.
براساس اعلامیه، دو طرف در این دیدار بر تعهد حکومت و مردم افغانستان برای دست‌یافتن به صلح دایمی و عادلانه و برگزاری انتخابات شفاف و بااعتبار تأکید کرده‌اند.
معاون وزیر خارجه‌ امریکا همچنان گفته است که امریکا به کمک‌ها و حضور درازمدت خود در کنار مردم افغانستان ادامه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا