آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهگزارش

دیدبان شفافیت افغانستان: مزار شریف سومین شهر معیاری کشور است

دیدبان شفافیت افغانستان اعلام کرده که شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ پس از شهر چاریکار پروان و شهر هرات سومین شهر معیاری افغانستان است.



دیدبان شفافیت افغانستان اعلام کرده که شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ پس از شهر چاریکار پروان و شهر هرات سومین شهر معیاری افغانستان است.
به گزارش خبرگزاری دید، دیدبان شفافیت افغانستان بر اساس یک گزارش ۱۶ شاخصی که برای شهروندان ۹ ولایت در افغانستان توزیع گردیده بود، امروز سه شنبه (۱۲ سرطان) طی محفلی که در آن معاون والی بلخ، شهردار شهر مزار شریف، وکلای شورای ولایتی و تعدادی از مردم شهر مزار شریف حضور داشتند، اعلام کرد که شهر مزار شریف سومین شهر معیاری در افغانستان است.


محمد ناصر تیموری رییس دادخواهی و ارتباطات دیدبان شفافیت افغانستان گفت: این گزارش که ۱۶ شاخص از جمله تنظیم ساختمان‌ها، جمع‌آوری کثافت از سطح شهر و دست‌یابی به اطلاعات را در بر می‌گرفت، نشان می‌دهد که شهر مزار شریف پس از شهر چاریکار ولایت پروان و شهر هرات، سومین شهر معیاری در افغانستان است.
به گفته آقای تیموری، این گزارش ۹ ولایت را در بر گرفته و برای شهروندان ۹ ولایت افغانستان پرسش‌نامه توزیع شده بود.
آقای تیموری اما می‌گوید، از این ۱۶ شاخصه شهر مزار شریف در شاخص دست‌یابی به اطلاعات از شهر داری و ساخت پارکینگ‌های معیاری برای وسایل نقلیه، کم‌ترین نمره را دریافت کرده است.
در همین‌ حال، محمد نصیر عینی شهردار شهر مزار شریف، با ابراز خوشحالی از دریافت مقام سوم در گزارش دیدبان شفافیت افغانستان می‌گوید که اگر امکانات و بودجه ما به اندازه کافی می‌بود، بی‌شک که مقام اول را شهر مزار شریف کسب می‌کرد.
آقای عینی گفت: در اصل طراحی نقشه شهر مزار شریف برای یک صدهزار در نظر گرفته شده بود، اما اکنون آمار نشان می‌دهد که این شهر اکنون بیشتر از یک میلیون نفوس دارد، وسایط نقلیه نیز بیشتر از هر زمانی دیگر در این شهر افزایش یافته و همین موضوع باعث شده است که این شهر با کم‌بود پارکینگ‌ برای وسایط نقلیه مواجه شود.
وی هم‌چنان از آغاز به کار تلویزیون «شهر آرا» که مربوط به فعالیت‌های شهرداری شهر مزارشریف می‌باشد خبر داده گفت که دست‌رسی به اطلاعات و فعالیت‌های شهر مزار شریف پس از این گسترش خواهد یافت.
گفتنی است که در گزارش دیدبان شفافیت افغانستان، شهر کابل و شهر گردیز مرکز ولایت پکتیا به ترتیب پایین‌ترین رتبه را از آن خود کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا