آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

رایزنی خلیلزاد و دوستم در پیوند به نشست آتی ترکیه

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در روند صلح افغانستان با مارشال دوستم معاون پیشین رییس جمهور، در ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.


به گزارش خبرگزاری دید، زلمی خلیلزاد نماینده‌ ویژه‌ امریکا در پروسه صلح افغانستان در جریان سفرش به ترکیه با مارشال دوستم معاون پیشین ریاست‌ جمهوری در شهر انقره دیدار کرده است.
عنایت‌الله بابر فرهمند معاون شورای عالی مصالحه‌ ملی که در این دیدار حضور داشته در صفحه فیسبوکش نوشته است که در این دیدار زلمی خلیلزاد و مارشال دوستم روی چگونگی نشست ترویکای گسترده در مسکو، روند جاری گفت‌وگوهای صلح و تشریک مساعی برای تأمین صلح دایمی در کشور بحث و گفت‌وگو کردند.
آقای فرهمند همچنان نوشته است که دو طرف در این دیدار در مورد پیشرفت‌های روند صلح و برگزاری نشستی که قرار است در پیوند به صلح افغانستان در ترکیه برگزار شود، نیز بحث کرده‌اند.
به گفته معاون شورای عالی مصالحه ملی، مارشال دوستم در این دیدار از نقش ترکیه به‌ عنوان یک کشور اسلامی و تأثیرگذار در منطقه یاد کرده و گفته است که ترکیه در کنار روابط نزدیک با پاکستان، در میان مردم افغانستان و گروه طالبان نیز نقش و تأثیر مثبت دارد.
آقای دوستم بر استفاده‌ «اعظمی و موثر» از نقش ترکیه برای رسیدن به صلح تأکید کرده است تا در نشست استانبول و مراحل بعدی آن نتایج بهتر به‌دست آید.
در همین حال، زلمی خلیلزاد گفته است که تلاش‌های همه‌جانبه را برای استفاده‌ موثر از نقش ترکیه در مورد صلح افغانستان انجام خواهند داد.
آقای خلیلزاد افزوده است که به همین دلیل ترکیه به‌ عنوان مکان برگزاری «مهم‌ترین نشست صلح» انتخاب شده است.
گفتنی است که چندی پیش نشست صلح مسکو به میزبانی روسیه در این کشور برگزار شد که نمایندگان طالبان و برخی از سیاسیون کشور در آن حضور داشتند؛ به تعقیب نشست صلح مسکو قرار است نشست دیگری در آینده در ترکیه برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا