آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

رایزنی میان دو تیم مذاکره کننده در دوحه فردا آغاز می‌شود

وزارت دولت در امور صلح خبر داده که بحث اساسی روی دستور کار دور دوم مذاکرات میان‌افغانی، روز شنبه آغاز می‌شود


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت دولت در امور صلح می‌گوید که بحث اساسی روی دستور کار دور دوم مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان روز شنبه(۲۰ جدی) آغاز می‌شود.
ناجیه انوری سخنگوی وزارت دولت در امور صلح در یک پیام ویدئویی گفته است: «شب روز چهارشنبه‌ گذشته (۱۷ جدی)، جلسه‌ مقدماتی هیئت مذاکره‌ کننده‌ دو طرف دایر شد و تصمیم گرفته شد که در روز شنبه بحث اساسی روی موضوعات میان دو طرف میان دو تیم آغاز شود».
انوری همچنان افزوده است که اعضای هیئت مذاکره ‌کننده‌ جمهوری اسلامی افغانستان برای پیشبرد این دور مذاکرات با گروه طالبان آمادگی کامل دارند.
از سویی هم، وی گفته است که برقراری آتش‌بس در افغانستان خواست اساسی مردم است و هیئت مذاکره‌ کننده این خواست را در مذاکره با طالبان مطرح کرده است. سخنگوی وزارت دولت در امور صلح تأکید کرد که اعضای این هیأت در این دور مذاکره با طالبان روی آن تأکید می‌کنند.
دور دوم مذاکرات صلح با گروه طالبان روز چهارشنبه (۱۷ جدی) طی یک نشست مقدماتی آغاز شد.
در پی آن هیأت مذاکره ‌کننده‌ جمهوری اسلامی افغانستان و محمد نعیم سخنگوی هیئت مذاکره‌ کننده‌ گروه طالبان اعلام کردند که دو طرف در این نشست تصمیم گرفتند که تیم‌های تعیین‌شده برای بحث در مورد موضوعات شامل دستور کار، فردا کار خود را آغاز کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا