آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاستصلح

رایزنی نماینده ویژه آلمان با رییس جمهور غنی در باره موضوعات مورد علاقه

نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان و پاکستان در سفر به کابل با رییس جمهور اشرف غنی در مورد روابط دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای و روند صلح گفت‌وگو کرد.


به گزارش خبرگزاری دید، ریاست جمهوری امروز دوشنبه(۲۴ جوزا) در خبرنامه‌ای گفت که مارکوس پوتزل نماینده ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان در دیدار با رییس جمهور اشرف غنی در خصوص روابط دوجانبه، مسایل منطقه‌ای و روند صلح افغانستان تبادل نظر کرد.
ریاست جمهوری جزئیات بیشتر در مورد این دیدار نداده است.
در همین حال، وزارت امور خارجه کشور در بیانیه‌ای می‌گوید که محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه در دیدار با مارکوس پوتزل نمایندۀ آلمان برای افغانستان و پاکستان پیرامون روند صلح و همکاری‌های دو کشور پس از خروج نیروهای حمایت قاطع از افغانستان گفت‌وگو کرده است.


وزیر امورخارجه با قدردانی از حمایت و همکاری‌های آلمان، با اشاره به فصل جدید روابط میان افغانستان و جهان، بر اهمیت تداوم حمایت و همکاری‌های آلمان و سایر کشورهای عضو ناتو برای تقویت روند صلح افغانستان و حفظ و تقویت دستاوردهای مشترک دو دهۀ پسین تأکید کرده است.
مارکوس پوتزل نیز از تداوم حمایت و همکاری‌های کشور متبوعش از روند صلح و حفظ دستاوردهای دو دهۀ پسین افغانستان پس از خروج نیروهای حمایت قاطع، به وزیر امور خارجه اطمینان داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا